احتمالاً فقط مدل‌های پرو آیفون ۱۵ به تراشه A17 Bionic مجهز خواهند شد

{title limit=50}

اپل تا یک ماه دیگر خانواده‌ی آیفون ۱۴ را رونمایی خواهد کرد که براساس شنیده‌ها، برای اولین‌بار در این سری از گوشی‌های خود از دو تراشه‌ی مختلف استفاده خواهد کرد. طبق شایعات، این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۳ نیز همین استراتژی را دنبال کند و بدین‌ترتیب، آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس منحصراً با سیستم-روی-چیپ A17 Bionic عرضه خواهند شد.

A17 Bionic احتمالاً براساس لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC تولید خواهد شد. با‌‌‌توجه‌‌به تاریخچه‌ی این شرکت درزمینه‌ی نیاز به تعداد فراوان تراشه، TSMC می‌تواند بهترین فناوری‌های خود را برای ساخت این پردازنده به‌کار گیرد. متأسفانه ساخت این تراشه هزینه‌های زیادی دربر خواهد داشت؛ بنابراین به‌گفته‌ی یکی از کارشناسان حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند در ویبو، اپل برای توجیه اقتصادی‌بودن قیمت گوشی‌های سال آینده‌ی خود، فقط مدل‌های پرچم‌دار، یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو را به این تراشه‌ی جدید مجهز خواهد کرد.

تراشه A17 Bionic اپل

به‌گزارش WccfTech، مدل‌های معمولی آیفون ۱۵ از تراشه‌ی A16 Bionic بهره خواهند برد؛ همان پردازنده‌ای که انتظار می‌رود در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده شود. البته مشخص نیست آیا اپل قصد دارد تراشه‌ی ۳ نانومتری بعدی خود را رسماً A17 Bionic بنامد یا خیر. ازآن‌‌جاکه این سیستم-روی-چیپ (SoC) درنهایت فقط برای مدل‌های پرو آیفون‌های ۲۰۲۳ در نظر گرفته خواهد شد، این شرکت می‌توان نامی مناسب با نام پرو را به دنباله‌ی آن اضافه کند. به‌طورمشابه نام A16 Bionic نیز می‌تواند با هدف بازاریابی بهتر، به‌عنوان یکی از اعضای خانواده ی A17 تغییر داده شود.

اپل از سال جاری احتمالاً رویه‌ی استفاده از نسل جدید تراشه‌های اختصاصی خود در مدل‌های ممتاز آیفون را تقویت خواهد کرد و این یعنی مشتریان برای کسب تجربه‌ی کاربری بهتر و قدرت پردازشی بیشتر، باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند. گفتنی است که تراشه‌های جدیدتر غول فناوری مستقر در کوپرتینو باعث می‌شود مصرف باتری در مدل‌های پرچم‌دار آیفون بهتر از مدل‌های معمولی باشد.

علاوه‌براین، آیفون ۱۵ پرو مکس می‌تواند اولین گوشی مجهز به دوربین پریسکوپی اپل تبدیل باشد؛ اما اضافه‌شدن این ویژگی می‌تواند به افزایش درخورتوجه قیمت این گوشی منجر شود. درحال‌حاضر، جزئیات زیادی از مشخصات A17 Bionic دردسترس نیست؛ اما به‌احتمال زیاد اپل از پیکربندی شش‌هسته‌ای در این پردازنده بهره خواهد گرفت که شامل دو هسته‌ی قدرتمند و چهار هسته‌ی کم‌مصرف خواهد بود. همچنین، هیچ اطلاعاتی درباره‌ی تعداد هسته‌های پردازنده‌ی گرافیکی این سیستم-روی-چیپ ارائه نشده است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
89