شاید هواوی Mate 50 RS با تراشه Kirin 9000 عرضه نشود

{title limit=50}

هواوی یکی از معدود برندهایی است که گوشی‌های هوشمند خود را با تراشه‌های اختصاصی تولید می‌کند. این شرکت خط‌تولید پردازنده‌های سفارشی خود موسوم به HiSilicon Kirin را دارد که از‌ آن‌ها در بسیاری از مدل‌های گوشی‌های خود استفاده کرده است.

غول فناوری چینی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا که از چند سال قبل علیه این شرکت اعمال شده است، امکان ساخت تراشه‌های جدید را ندارد. این برند از آن زمان از تراشه‌های سری Kirin 9000 در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند.

به‌گزارش Gizmochina، گوشی هوشمند هواوی Mate 50 RS احتمالاً با تراشه‌ی Kirin 9000 عرضه نخواهد شد؛ زیرا موجودی این پردازنده‌ها تقریباً تمام شده است. در برخی دیگر از گزارش‌ها، به این نکته اشاره شده است که گوشی‌های آینده‌ی این شرکت با تراشه‌ی Kirin 9000S روانه‌ی بازار خواهند شد. البته هنوز مشخص نیست اگر این شرکت از نتواند از پردازنده‌های سری Kirin در گوشی‌های بعدی خود استفاده کند، این محصولات به چه تراشه‌ای مجهز خواهند شد.

انتظار می‌رود گوشی‌های سری میت ۵۰ هواوی با فناوری‌های جدید تصویربرداری این شرکت موسوم به XMAGE عرضه شوند. گفته می‌شود این محصولات درمقایسه‌با نسل قبل خود، ازنظر سخت‌افزاری ارتقا خواهند یافت؛ اما همچنان فقط با شبکه‌های 4G سازگار خواهند بود. گوشی‌های سری میت ۵۰ هواوی مثل سایر گوشی‌های این برند به‌طورپیش‌فرض با سیستم‌عامل HarmonyOS 3.0 عرضه خواهند شد. گفتنی است این سیستم‌عامل اختصاصی در چین با نام HongMeng OS شناخته می‌شود و دلیل آن تحریم‌بودن برند چینی در سیستم‌عامل اندروید گوگل است.

طبق گزارش‌ها، گوشی‌های هوشمند سری میت ۵۰ هواوی احتمالاً در اوایل ماه سپتامبر معرفی و از هفته‌ی دوم سپتامبر عرضه خواهند شد. این شرکت پرچم‌داران بعدی خود را در سه مدل Mate 50 استاندارد و Mate 50 Pro و Mate 50 RS رونمایی خواهد کرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
139