عینک واقعیت افزوده مرموز گوگل به تولید نهایی نزدیک می‌شود

{title limit=50}

گوگل در رویداد I/O 2022 که ماه می برگزار شد، نمونه‌ی اولیه‌ای از نسل بعدی عینک واقعیت افزوده‌ی خود را به‌نمایش گذاشت. اکنون این شرکت تقریباً برای آزمایش‌ این محصول در دنیای واقعی آماده شده است و طبق شنیده‌ها، شاید این آزمایش‌ها از ماه آگوست آغاز شود. جاستون پین، مدیرمحصول بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی گوگل، در پستی وبلاگی گفت:

آزمایش‌های دنیای واقعی به ما امکان می‌دهد بهتر درک کنیم که این دستگاه‌ها چگونه می‌توانند در زندگی روزمره به افراد کمک کنند. علاوه‌براین، آزمایش‌ها کمک می‌کنند تا عواملی مثل آب‌وهوا و تقاطع‌های شلوغ را هنگام توسعه‌ی تجربیاتی مثل ناوبری واقعیت افزوده مدنظر قرار دهیم؛ اقدامی که بازآفرینی کامل آن‌ها در فضاهای داخلی می‌تواند دشوار و گاهی غیرممکن باشد.

آزمایش اولیه‌ی نسل بعدی عینک واقعیت افزوده‌ی گوگل به چند نفر از کارمندان این شرکت و آزمایش‌کنندگان مطمئن محدود خواهد شد. به‌گزارش انگجت، مدل‌های اولیه‌ی این محصول به دوربین و میکروفون و نمایشگر درون‌ لنز مجهز خواهند شد. غول جست‌وجوی اینترنت در حال ارزیابی حس صوتی و بصری برای عملکردهایی مثل ترجمه و رونویسی و ناوبری است.

بااین‌حال، ویژگی‌های عینک واقعیت افزوده‌ی گوگل محدود خواهد بود. این محصول امکان ثبت عکس یا فیلم را ندارد. اگرچه گوگل از داده‌های تصویری برای ترجمه‌ی متن و نمایش جهت‌ها در ناوبری استفاده می‌کند، این داده‌ها را حذف خواهد کرد؛ مگر اینکه برای رفع اشکال و تجزیه‌وتحلیل استفاده شوند که دراین‌صورت نیز گوگل اطلاعات حساسی مثل چهره‌ها و پلاک‌ها را حذف خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده است داده‌های تصویری به‌کاررفته برای اهداف تحقیقاتی پس از ۳۰ روز پاک خواهند شد.

نسل اول عینک واقعیت افزوده‌ی گوگل موفقیتی نبود که این شرکت امید داشت به آن دست یابد. درحال‌حاضر، این عینک محصولی سازمانی است و غول جست‌وجوی اینترنت قصد دارد با عرضه‌ی نسل بعدی آن، همه‌ی مشکلات موجود را رفع کند؛ به‌همین‌دلیل، سرعت روند توسعه‌ی این عینک کم است. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که عینک واقعیت افزوده موردانتظار گوگل می‌تواند به جایگزینی برای گوشی‌های هوشمند تبدیل شود یا خیر.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
123