گوگل درصدد درآمدزایی از سرویس Google Maps است
ساندار پیچای در جریان ارائهی گزارش مالی آلفابت برای سهماههی اول سال ۲۰۱۷، از برنامههای گوگل برای درآمدزایی سرویس گوگل مپس گفت.
گوگل مپس یا سرویس نقشهی گوگل را باید از جملهی سرویسهای محبوب و پرکاربرد غول جستجو خواند که البته در مورد درآمدزایی بین سایر سرویسهای گوگل حرف چندانی برای گفتن ندارد. حال آنکه گوگل در جریان ارائهی گزارش مالی زمستان ۲۰۱۷ از برنامههای خود برای درآمدزایی از این سرویس پرده برداشت.
ساندار پیچای در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
پیچای به این نکته اشاره کرده که سرویس نقشهی این کمپانی همچنان با استقبال بسیار خوبی روبرو است و از نظر تعداد کاربران نیز همواره با رشد همراه است، حال آنکه سالها از زمان رونمایی این سرویس میگذرد. به گفتهی پیچای، سرویس نقشه بخشی جدانشدنی از گوشیهای هوشمند است. وی به این نکته اشاره کرده که با مطرح شدن فناوریهایی نظیر واقعیت افزوده که مبتنی بر نمایش تصاویر دیجیتال در دنیای واقعی است، سرویس نقشه اهمیت بیشتری خواهد داشت و نقش پررنگتری بازی خواهد کرد.
گوگل چگونه از سرویس نقشه درآمدزایی خواهد کرد؟
پیچای اطلاعات و پاسخ صریحی به سیاستهای آیندهی خود در قبال درآمدزایی نداد، ولی به روشهای احتمالی گوگل اشاره کرده که تا حدودی ذهنیت گوگل در این خصوص را روشنتر میکند. او در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
در سخنان پیچای میتوان دو لغت مهم بازخورد و ارزشگذاری اطلاعات را مشاهده کرد که یقینا گویای سیاستی است که گوگل برای تبلیغات در پیش میگیرد.
گوگل معمولا در مورد تبلیغات خود نگرش متفاوتی دارد و آنها را بیشتر بهعنوان دادهی کاربردی برای کاربران تصور میکند تا یک عامل مزاحمت برای کاربران. همین نگرش باعث شده است امروز شاهد فعالیت غولی باشیم که بیش از ۶۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد.
باید دید گوگل چه زمانی فلسفهی تبلیغات و درآمدزایی از طریق سرویس نقشه را اجرایی میکند؟