لپ‌تاپ ۱۵ اینچی بعدی اپل احتمالاً مک‌بوک ایر نخواهد بود

{title limit=50}

راس‌ یانگ، تحلیل‌گر صنعت نمایشگر، اخیراً اعلام کرده است که اپل در حال کار روی مک‌بوک‌ ایر ۱۵ اینچی است. اکنون یکی دیگر از افشاکنندگان نام‌آشنای خبرهای فناوری جزئیات بیشتری درباره‌ی پروژه‌ی لپ‌تاپ بعدی اپل ارائه کرده است.

به‌گزارش دیجیتال‌ترندز، مینگ‌چی کو در توییت اخیر خود با ادعاهای راس‌ یانگ مخالفت کرده است. شایان ذکر است مینگ‌چی کو سابقه‌ی درخشانی در فاش‌کردن اطلاعات مربوط به شرکت اپل دارد. یانگ به ‌صراحت اعلام کرده است که اپل مشغول کار روی مک‌بوک ایر جدید است. بااین‌حال، کو اشاره کرده است که این دستگاه احتمالاً مک‌بوک ایر نامیده نخواهد شد. با قضاوت براساس اطلاعات فاش‌شده‌ی کو، لپ‌تاپ مذکور شباهت زیادی به مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی فعلی اپل خواهد داشت. البته وی گفته است که این مدل جدید احتمالاً به نمایشگری بزرگ‌تر مجهز خواهد شد.

ازآنجاکه مک‌بوک پرو محصولی قدرتمندتر از مک‌بوک ایر است، شارژر آن بسته به مدلی که خریداران انتخاب می‌کنند، به توانی بین ۶۱ تا ۱۴۰ وات نیاز دارد. یک آداپتور برق ۳۰ واتی یعنی لپ‌تاپ مدنظر مثل سری مک‌بوک ایر بسیار سبک خواهد بود.

مینگ‌چی کو معتقد است که اگر همه‌چیز طبق برنامه‌های اپل پیش رود، این دستگاه مرموز در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ وارد مرحله‌ی تولید انبوه خواهد شد. این یعنی تاریخ عرضه‌ی این لپ‌تاپ اواخر سال ۲۰۲۳ خواهد بود و کو با توصیف این محصول به‌عنوان نوت‌بوک ۱۵ اینچی بالقوه‌ی اپل در سال ۲۰۲۳ از این موضوع حمایت می‌کند.

یانگ نیز تاریخ عرضه‌ی این لپ‌تاپ را سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است؛ بنابراین، به‌نظر می‌رسد این دو تحلیلگر در این زمینه هم‌عقیده هستند.

به‌نظر می‌رسد شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد اپل به‌طور جدی در حال بررسی ساخت مک‌بوک ایر بزرگ‌تر است. آخرین‌باری که اپل مک‌بوک ایر را در دو ابعاد عرضه کرد، سال ۲۰۱۵ بود که نسخه‌ی ۱۱ اینچی را درکنار نسخه‌ی ۱۳ اینچی روانه‌ی بازار کرد. اکنون عرضه‌ی مدل ۱۵ اینچی گزینه‌های بیشتری دردسترس افرادی قرار می‌دهد که به قدرت بیشتر مک‌بوک پرو نیازی ندارند.

درحال‌حاضر، این تنها شایعه‌ی منتشرشده درباره‌ی مک‌بوک ایر است و اگر حدس‌وگمان‌ها واقعیت داشته باشند، این محصول با طرحی جدید و در رنگ‌بندی جدید به‌روزرسانی خواهد شد. البته این احتمال هم وجود دارد که دستگاه مدنظر کو و یانگ مک‌بوک ایر بعدی اپل نباشد.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
232