مانیتور Studio Display اپل نسخه‌ی کامل iOS 15.4 را اجرا می‌کند

{title limit=50}

اگر به بخش اطلاعات سیستم و قسمت Graphics/Displays مانیتور Studio Display اپل مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که این محصول نسخه‌ی ۱۵٫۴ (بیلد 19E241) را اجرا می‌کند. این دقیقاً همان شماره‌ی ساخت iOS 15.4 و iPadOS 15.4 است که نشان می‌دهد نمایشگر جدید اپل نسخه‌ی کامل آی‌اواس را اجرا می‌کند.

به گزارش مک‌رومرز، مانیتور Studio Display از تراشه‌ی A13 بایونیک بهره می‌برد؛ پردازنده‌ای که در سری آیفون ۱۱، آیفون SE ۲۰۲۲ و نسل نهم آیپد نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اپل از این تراشه برای پشتیبانی از دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده روی این نمایشگر استفاده کرده است تا قابلیت‌هایی مثل سنتراستیج را در کنار سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو با صدای فراگیر ارائه دهد. استفاده از تراشه‌ی A13 نشان می‌دهد که این مانیتور احتمالاً نوعی از نرم‌افزارهای اپل را اجرا می‌کند؛ تقریباً به‌همان روشی که این شرکت نسخه‌ای از تی‌وی اواس را روی هوم‌پاد و هوم‌پاد مینی ارائه کرده است.

اجرای ios 15.4 روی Studio Display اپل

اولین بررسی‌ها از Studio Display نشان می‌دهد کیفیت تصویر وب‌کم این محصول از کیفیت دوربین گوشی‌های قدیمی بلک‌بری نیز پایین‌تر است. گروبر در بررسی دقیق خود از نمایشگر جدید اپل گفت که دوربین این مانیتور «به‌شدت ناامیدکننده» و «به‌میزان درخورتوجهی ضعیف» است. در ادامه بخشی از توضیحات گروبر را از بررسی Studio Display مرور می‌کنیم:

حتی بدون نور شدید، همه‌ی تصاویر دوربین جلو Studio Display بی‌کیفیت و فاقد کنتراست بوده و رنگ پوست را به‌خوبی نشان نمی‌دهد.

کیفیت تصویر دوربین در نمایشگری که ۱۶۰۰ دلار قیمت دارد، چگونه می‌تواند به‌طوری‌ ضعیف باشد که حتی از کیفیت تصویر یک آیپد ایر ۶۰۰ دلاری که تقریباً از همان سخت‌افزار دوربین بهره می‌برد کیفیت کم‌تری ارائه دهد؟. با این شرایط، دوربین آیفون SE جدید ۴۳۰ دلاری، باعث می‌شود کیفیت وب‌کم Studio Display شبیه یک دوربین اسباب‌بازی به‌نظر برسد. ما سال‌ها منتظر بودیم تا اپل این محصول را معرفی کند. البته که بسیاری از کاربران همچنان از دوربین‌هایی با کیفیت پایین‌تر نسبت به دوربین Studio Display در کنفرانس‌های ویدئویی خود استفاده می‌کنند، اما ارائه‌ی چنین کیفیت پایینی برای اپل بسیار شرم‌آور است؛ شرکتی که خود را پیشرو‌ترین برند دوربین جهان معرفی کرده است. انتظار داشتم تحت تأثیر دوربین این مانیتور قرار بگیرم اما درعوض کمی سردرگم شده‌ام و نمی‌دانم اپل چگونه چنین محصولی را عرضه کرده است.

نکته‌ی دیگر اینکه ویژگی سنتراستیج در Studio Display باید Off-Center Stage نامیده شود زیرا اگر کمی به اطراف حرکت کنید، یا اگر سرخود را به طرفین بچرخانید، حتی اگر دقیقاً جلوی این نمایشگر نشسته باشید، تصویرتان به یک‌ طرف قاب انتقال پیدا خواهد کرد و حداقل پنج ثانیه طول می‌کشد تا سنتراستیج شما را به‌آرامی در مرکز کادر قرار دهد.

اپل به افرادی که Studio Display را بررسی کرده‌اند گفت مشکلی را کشف کرده است که باعث می‌شود سیستم این مانیتور آن‌طور که باید کار نکند و این مسئله را با به‌روزرسانی نرم‌افزار برطرف خواهد کرد. اپل هنوز مشخص نکرده که چه بهبودهایی در به‌روزرسانی بعدی این نمایشگر ارائه خواهد کرد و علاوه‌براین چارچوب زمانی دقیقی برای انتشار آن اعلام نکرده است. گروبر در پایان بررسی خود از این نمایشگر جدید گفت:

مشکل سنتراستیج در Studio Display مطمئناً مربوط به یک باگ نرم‌افزاری است و انتظار داریم این مورد رفع شود. کیفیت کلی تصویر نیز تا حدودی ازطریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بهبود خواهد یافت اما درصورتی‌که اپل بتواند با انتشار به‌روزرسانی، کیفیت دوربین این مانیتور را به‌میزان درخورتوجهی ارتقاء دهد، تعجب خواهم کرد.

با توجه به اینکه Studio Display از سیستم‌عامل iOS بهره می‌برد، به‌روزرسانی‌ برنامه‌ریزی شده‌ی اپل برای بهبود کیفیت وب‌کم این محصول احتمالاً بخشی از به‌روزرسانی این شرکت برای iOS خواهد بود. درحال‌حاضر نمی‌دانیم نحوه‌ی عملکرد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری روی Studio Display چگونه خواهد بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
93