ساخت آیپد پرو ۱۱ اینچی جدید با نمایشگر مینی LED فعلاً لغو شده است

{title limit=50}

در سال ۲۰۲۱، اپل سری آیپد پرو را تقویت و از تراشه‌ی M1 در این تبلت استفاده کرد. علاوه‌براین، نسخه‌ی ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو به پنل مینی LED مجهز شد؛ نمایشگری که لیکوئید رتینا XDR نام دارد و با کنتراست چشمگیر، روشنایی بسیار زیاد و رنگ‌های مشکی واقعی، هر کاربری را شگفت‌زده می‌کند.

به‌گزارش فون‌آرنا، در سال ۲۰۲۱ شایعاتی منتشر شد مبنی‌بر اینکه مدل بعدی آیپد پرو ۱۱ اینچی نیز به نمایشگر XDR مجهز خواهد شد. این شایعه منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا اپل معمولاً سخت‌افزارهای جدید و پیشرفته‌ی خود را ابتدا در محصولات پرچم‌دار ارائه و سپس از آن‌ها در مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر نیز استفاده می‌کند.

آیپد ایر ۲۰۲۲ که به‌تازگی معرفی شده است، از تراشه‌ی M1 بهره می‌برد؛ به‌همین‌دلیل، شاید بسیاری از افراد خرید این مدل را به آیپد پرو ترجیح دهند؛ زیرا این محصول ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از آیپد پرو است. درنتیجه اگر اپل اواخر سال جاری مدل جدیدی از آیپد پرو را با تراشه‌ی M2 و نمایشگر مینی LED معرفی کند، چندان تعجب نخواهیم کرد.

بااین‌حال، تحلیلگران اعلام کرده‌اند که ظاهراً اپل برنامه‌های خود را برای معرفی آیپد پرو جدید با نمایشگر مینی LED لغو کرده است؛ بنابراین، می‌توان گفت نمایشگر لیکوئید رتینا XDR در مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو ارائه نخواهد شد. به‌نظر می‌رسد اپل از وضعیت فروش آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی راضی است و درحال‌حاضر، نیازی به استفاده از صفحه‌نمایش مینی LED در مدل بعدی آیپد پرو ۱۱ اینچی نمی‌بیند.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر محبوب خبرهای مرتبط با شرکت اپل، به‌تازگی در توییتی اعلام کرده است که شرکت مستقر در کوپرتینو امسال هیچ محصول جدیدی با نمایشگر LED عرضه نخواهد کرد که دلیل اصلی این تصمیم، جلوگیری از افزایش هزینه‌ها است.

البته مشکل کمبود جهانی تراشه‌ها و بحران نظامی فعلی در اروپا نیز می‌تواند دلایلی برای لغوشدن موقت معرفی آیپد‌ پرو ۱۱ اینچی جدید با نمایشگر مینی LED باشد. شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در شرایط فعلی باید برنامه‌های خود را با سرعت پیش‌ ببرند و با دقت زیاد، بهترین استراتژی‌ را برای بازار خود انتخاب کنند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
142