اپل ماژول جدید ۷۰۰ دلاری AMD Radeon Pro W6600X را برای مک پرو در دسترس قرار داد

{title limit=50}

AMD به‌تازگی اعلام کرده که پردازنده‌ی گرافیکی جدید AMD Radeon Pro W6600X برای مک پرو دردسترس قرار گرفته است. این کارت گرافیک جدید با قیمت ۷۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد و به خانواده‌ی W6900X، W6800X و W6800 Duo MPX اضافه می‌شود.

به گزارش 9to5Mac، اپل در رویداد Peek Performance شب گذشته، توضیحات زیادی درمورد اینکه مک استودیو جدید با بهره گرفتن از تراشه‌ی اختصاصی این شرکت، در مقایسه با مک پرو چقدر بهتر عمل می‌کند ارائه کرد. البته اپل در این مراسم درمورد همکاری خود با AMD برای معرفی ماژول‌های MPX نیز صحبت کرد.

AMD Radeon Pro W6600X از هشت گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 بهره می‌برد و عملکرد گرافیکی نیمه‌دقیق و دقیق آن به‌ترتیب به ۱۹٫۶ ترافلاپس و ۹٫۸ ترافلاپس می‌رسد. این پردازنده‌ی گرافیکی جدید، حداکثر از چهار نمایشگر 4K، یک نمایشگر 5K یا دو نمایشگر 6K پرو دیسپلی XDR پشتیبانی می‌کند. W6600X یک ماژول MPX است که دو اسلات PCIe 2 ارائه می‌دهد. این ماژول همچنین دو اتصال DisplayPort را برای پشتیبانی از تاندربولت ۳ داخلی مک پرو، همراه با دو درگاه فیزیکی HDMI که از 4K با نرخ ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند، ارائه می‌دهد.

کارت گرافیک w6600x رادئون پرو

مشخصات کلیدی پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon Pro W6600X

  • حافظه‌ی پرسرعت GDDR6: تا هشت گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 با پهنای‌باند حداکثر ۲۵۶ گیگابایت‌برثانیه، سرعت انتقال فوق‌العاده زیادی برای برنامه‌های کاربردی حرفه‌ای با حجم بالا فراهم می‌کند.
  • حافظه‌ی نهان بی‌نهایت AMD: حافظه‌ی نهان ۳۲ مگابایتی که به‌منظور کاهش تأخیر و مصرف بهینه‌ی انرژی، با پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه شده است تا عملکرد بهتری نسبت به معماری‌های سنتی ارائه دهد.
  • Visual Excellence: پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon PRO W6600X با پردازش 8K و پشتیبانی از HDR، سطوح شگفت‌انگیزی از خلاقیت را با بهبود ترکیب ویرایش ویدئو برای کاربران حرفه‌ای امکان‌پذیر می‌کند.

قیمت مک پرو با کارت گرافیک رادئون پرو w6600x

AMD Radeon Pro W6600X مثل سایر پردازنده‌های گرافیکی AMD در این رده، براساس معماری RDNA2 توسعه داده شده است که نسبت عملکرد به‌ توان آن بسیار خوب است و می‌تواند به پردازش ویدئو، رندرهای سه‌بعدی و موارد دیگر کمک کند.

اگر از کاربران فعلی مک پرو هستید و همچنان از کارت گرافیک Radeon پرو 580x رده‌پایین استفاده می‌کنید، پردازنده‌ی گرافیکی جدید Radeon Pro W6600X می‌تواند برای شما ارتقای ارزشمندی محسوب شود. W6600X از نظر عملکرد بین W5500X رده‌پایین با هشت گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 و W5700X با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 قرار دارد. در صورت تمایل به خرید مک پرو با تراشه‌ی گرافیکی جدید AMD، قیمت این محصول تا ۳۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

البته اپل درحال‌ کار روی مک پرو کاملاً جدیدی است که از تراشه‌ی اختصاصی این شرکت بهره می‌برد، باوجوداین، جای امیدواری است که شاهد ارتقای درخورتوجه در مک پرو فعلی هستیم.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
128