تایوان با احداث کارخانه تولید تراشه TSMC در ژاپن موافقت کرد

{title limit=50}

کمیسیون سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصادی تایوان روز ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۳۰ آذر ۱۴۰۰) راه‌اندازی کارخانه‌ تولید تراشه TSMC را در ژاپن تأیید کرد. از آنجایی که TSMC در تولید قطعات نیمه‌هادی حداقل یک نسل از همتایان ژاپنی خود جلوتر است، فناوری ساخت تراشه‌اش آنچنان پیشرفته است که تایوان از بابت افشای این فناوری نزد رقیبانش نگرانی ندارد.

به گزارش gizmochina، این شرکت تایوانی کارخانه تولید تراشه خود را با کمک سونی راه‌اندازی می‌کند و این پروژه در قالب سرمایه‌گذاری مشترک ژاپن و تایوان برای تولید قطعات نیمه‌هادی پیشرفته انجام می‌شود.

محل احداث کارخانه مشترک TSMC و سونی، استان کوماموتوی ژاپن خواهد بود و تراشه‌هایی با فرایند ۲۲ نانومتری و ۲۸ نانومتری تولید خواهد کرد که در میکروکنترلرها و حسگرهای تصویر استفاده می‌‌شوند؛ این تراشه‌ها کاربردهای گسترده‌ای در صنایعی مانند لوازم الکترونیکی مصرفی و حتی خودروها خواهند داشت.

chip-production

با توجه به علاقه دولت ژاپن برای تقویت موضع خود در حوزه نیمه‌هادی‌ها، این پروژه از حمایت همه‌جانبه این دولت برخوردار است.

هزینه سرمایه اولیه برای راه‌اندازی تسهیلات جدید این کارخانه مشترک حدود ۷ میلیارد دلار برآورد شده که از این مقدار، حدود ۲٫۱۲ میلیارد دلار را TSMC و حدود ۵۰۰ میلیون دلار را سونی تأمین خواهد کرد.

راه اندازی این کارخانه از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و انتظار می‌رود در دو سال تمام شود.

شما درباره راه‌اندازی کارخانه مشترک سونی و TSMC چه دیدگاهی دارید؟ این کارخانه‌ تا چه حد می‌تواند به بحران کمبود تراشه در جهان کمک کند؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
4022