وان پلاس 8 پرو با دوربین فیلتر رنگ غیرفعال در هند عرضه می‌شود

{title limit=50}

مایکروسافت یک پتنت برای حسگر ردگیری اطلاعات سلامتی ثبت کرد. پتنت جدید ردموندی‌ها، ‌دستگاهی با یک منبع نور را نشان می‌دهد که نور را به پوست کاربر می‌تاباند. حسگر داخل دستگاه، سپس نور را از پوست دریافت کرده و از آن برای ردگیری اطلاعات سلامتی گوناگون استفاده می‌کند. در جزئیات پتنت، به‌صورت مستقیم به فشار خون، ضربان قلب، SV قلب، حجم خون پمپاژ شده، مقاومت عروقی، الاستیسیته‌ی رگ‌های خونی و سطح اکسیژن در خون اشاره می‌شود.

پتنت مایکروسافت

متن پتنت مایکروسافت که اطلاعاتی کلی از دستگاه را شرح می‌دهد: «دستگاه فتوپلتیسموگرام از یک منبع نوری بهره می‌برد که نور را برای روشن شدن پوست، به آن می‌تاباند. سپس یک دریافت‌کننده‌‌ی نور، تابش بازتاب شده از پوست را بررسی کرده و یک خروجی الکتریکی منتشر می‌کند. خروجی الکتریکی، تابعی از شدت نور دریافت‌شده است. یک سیستم تنظیم‌کننده‌ی دمای پوست نیز برای گرم کردن یا سرد کردن پوست براساس دریافت‌کننده و ارسال‌کننده‌ی نور، عمل می‌کند. این کار برای افزایش نسبت سیگنال به نویز خروجی الکتریکی از حسگر نور انجام می‌شود. یک پردازنده در سیستم قرار دارد که براساس خروجی الکتریکی، یک سیگنال خروجی نشان‌دهنده‌ی مشخصات خونی کاربر ارائه می‌کند. این مشخصات شامل مواردی همچون فشار خون، ضربان قلب، SV قلب، حجم خون پمپاژ شده، مقاومت عروقی، الاستیسیته‌ی رگ‌های خونی و سطح اکسیژن در خون می‌شود».

تصاویری که در پتنت مایکروسافت قرار دارند، بسیار به طراحی دستبند Microsoft Band شبیه هستند. دستبند هوشمند قدیمی ردموندی‌ها که دیگر ساخته نمی‌شود. آخرین طراحی، مایکروسافت بند ۳ بود که در سال ۲۰۱۸ به‌صورت نمونه‌ی اولیه عرضه شد و هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسید.

هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت تصمیم به استفاده از فناوری موجود در پتنت دارد یا خیر. فراموش نکنید که بسیاری از پتنت‌ها هیچ‌گاه به محصول نهایی تبدیل نمی‌شوند. به‌علاوه، مایکروسافت سال‌ها پیش دنیای پوشیدنی‌های هوشمند را ترک کرد. هنوز این شانس وجود دارد که ردموندی‌ها، فناوری را به‌صورت مجوز به شرکت‌های دیگر بفروشند. البته نکته‌ی جالب‌توجه اینکه زمان ثبت پتنت مذکور ازسوی مایکروسافت، سال ۲۰۱۸ بوده است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
146