کاهش سرعت رشد بازار گجت های پوشیدنی به‌علت دنیاگیری ویروس کرونا

{title limit=50}

رشد محصولاتی که در دسته‌ی گجت‌های پوشیدنی قرار می‌گیرند به‌علت دنیاگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) با برخی مشکلات مواجه شده است. با‌این‌حال، گجت‌های پوشیدنی درمقایسه‌با دیگر محصولات سخت‌افزاری نظیر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی توانسته‌اند عملکرد بهتری از خود نشان دهند. طبق ادعاهای مطرح‌شده در گزارش جدید مؤسسه‌ی ABI Research، پیش‌بینی می‌شود میزان عرضه‌ی دستگاه‌ها در سال جاری میلادی درمقایسه‌با سال گذشته ۵ درصد افزایش پیدا کند. 

براساس گزارش یادشده، مؤسسه‌ی ABI Research رشد تک‌رقمی برای بازار گجت‌های پوشیدنی را پیش‌بینی می‌کند. این رشد تک‌رقمی به‌شکل درخورتوجهی کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه است؛ زیرا بسیاری از مؤسسه‌های پژوهشی پیش‌بینی کرده بودند تعداد پوشیدنی‌های عرضه‌شده به بازار در سال ۲۰۲۰ رشد سالانه‌ی ۱۷ درصدی تجربه می‌کنند. جالب است بدانید میزان عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی به بازار در سال ۲۰۱۹ درمقایسه‌با سال ۲۰۱۸، ۲۳ درصد رشد کرد. براساس گزارش جدید، انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدکننده‌ی گجت‌های پوشیدنی در سال جاری میلادی ۲۵۴ میلیون دستگاه روانه‌ی بازار کنند که این عدد در سال گذشته ۲۴۱ میلیون دستگاه بود.

بزرگ‌ترین تغییر اعمال‌شده در سه‌ماهه‌ی نخست امسال، این است که دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد افراد زیادی کار خود را از دست دهند. بدین‌ترتیب، امروزه بسیاری از مردم تلاش می‌کنند پول خود را برای تهیه‌ی اقلام اساسی نگه دارند و آن را خرج محصولاتی نظیر گجت‌های پوشیدنی نکنند. آمار غیررسمی نشان می‌دهد دنیاگیری کروناویروس باعث شده است ۴۰ میلیون نفر در ایالات متحده‌ی آمریکا بیکار شوند. 

افزون‌بر‌این، به‌دلیل قرنطینه‌ی خانگی مردم، انتظار داریم میزان تقاضا برای دست‌بند‌های سلامتی کاهش پیدا کند؛ دست‌بندهایی که روی فعالیت‌های ورزشی نظارت می‌کنند. همچنین در بسیاری از مناطق دنیا، هنوز باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند؛ بنابراین، مردم دلیلی برای تهیه‌ی دست‌بندها و ساعت‌های هوشمند به‌منظور رهگیری فعالیت‌های ورزشی نمی‌بینند. افرادی که از خانه خارج می‌شوند، روزانه هزاران قدم راه می‌روند؛ به‌همین‌دلیل، دیدن تعداد کم قدم‌ها ازطریق دست‌بند‌های سلامتی می‌تواند باعث دل‌سردی مردم شود و حس بدی به آن‌ها بدهد. با در‌نظر‌گرفتن این توضیحات انتظار داشتیم سرعت فروش پوشیدنی‌ها بسیار کم شود؛‌ با‌این‌حال، اهمیتی که مردم امروزه برای سلامتی خود قائل هستند، مانع از بروز این اتفاق شده است.

استفانی تام‌ست از مؤسسه‌ی ABI Research می‌گوید:

دنیاگیری کووید ۱۹ باعث شده است تمامی افراد در سراسر دنیا به سلامتی خود اهمیت بیشتری بدهند. گجت‌های پوشیدنی مجهز به قابلیت‌هایی پیشرفته برای رهگیری سلامتی باعث خواهند شد بازار پوشیدنی‌ها در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به ‌روند موفق خود ادامه دهد. این محصولات همچنین راه را برای فروش ۲۸۹ میلیون واحدی در سال ۲۰۲۱ و ۳۲۹ میلیون واحدی در سال ۲۰۲۲ همواره خواهند کرد؛ یعنی همان روزهایی که کشورها از وضعیت فعلی به‌علت دنیاگیری کروناویروس عبور می‌کنند. 

بدون شک محصولاتی نظیر اپل واچ و دست‌بندها و ساعت‌های شرکت فیت‌بیت بیشتر از محصولات دیگر درزمینه‌ی سلامتی مدنظر قرار می‌گیرند. این موضوع تا حد زیادی به‌ بهره‌مندی محصولات یادشده از قابلیت ثبت نوار قلب یا حتی تخمین سطح اکسیژن خون مربوط می‌شود. شرکت‌های فعال در حوزه‌ی پوشیدنی‌ها‌ در چند وقت اخیر به گروه‌های پژوهشی برای مطالعه‌ی دقیق‌تر روی بیماری کووید ۱۹ کمک کرده‌اند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
43