مک بوک پرو در ویدیوی تبلیغاتی اینتل، بهتر از مدل واقعی به ‌نظر می‌رسد

{title limit=50}

اینتل طی چند وقت اخیر پویشی تبلیغاتی علیه اپل به ‌راه انداخته که جاستین لانگ (بازیگر معروف تبلیغات سری I’m a Mac) در آن حضور دارد. اما در پویش جدید، جاستین لانگ به ستایش لپ‌تاپ‌های ویندوزی مشغول می‌شود و آن‌ها را با مک بوک اپل مقایسه می‌کند. به‌ گزارش ورج، کاربران تیزبین متوجه شده‌اند که بنا به‌ دلایلی نامعلوم، اینتل مک بوک های موجود در ویدئوهای تبلیغاتی‌ را بهتر از مک بوک های واقعی نمایش می‌دهد. 

برای فهمیدن این موضوع، به تصاویری که در زیر این پاراگراف هستند توجه کنید. تصویر سمت راست، مک بوک پرو M1 را نشان می‌دهد که توسط زومیت گرفته شده است. تصویر سمت چپ، مک بوکی است که در ویدئوی تبلیغاتی اینتل حضور دارد. می‌توانید تفاوت بین آن‌‌ها را تشخیص بدهید؟


مک بوک پرو اینتل عکس زومیت درکنار اسکرین شات ویدیو اینتل


تصویر زومیت (راست) در کنار اسکرین‌شات ویدئوی تبلیغاتی اینتل (چپ)

اگر دقت کنید، می‌بینید مک بوک پرویی که اینتل به‌ نمایش گذاشته است حاشیه‌های بسیار کمتری در اطراف صفحه‌نمایش خود دارد تا با لپ تاپی مواجه باشیم که تقریبا بدون لبه است. قطعا کاربران اپل از این نوع طراحی برای مک بوک پرو استقبال می‌کنند (مدلی که اینتل به‌ نمایش گذاشته است، وبکم ندارد). 

مک بوک پروی اصلاح‌شده‌ی اینتل فقط یک بار در تبلیغات این شرکت حضور پیدا نکرد و شاهد رؤيت شدن آن در ویدئوی تبلیغاتی دیگری نیز بودیم؛ ویدئوی دوم به‌ دلیل قابل تبدیل‌ نبودن مک بوک پرو، از آن انتقاد می‌کند.

در ادامه نگاهی به مک بوک پرو اینتل بیندازید؛ لپ تاپی تمام‌صفحه!

مک بوک پرو / MacBook Pro در تبلیغ ویدیویی اینتل از نمای جلو در دست

اینتل جمعه‌ی گذشته در گفت‌و‌گو با ورج تأیید کرد که در ویدئوهای تبلیغاتی خود از مک بوک پرو M1 واقعی استفاده کرده است؛ اما نگفت چرا تصمیم گرفته است تغییراتی روی آن اعمال کند. فردی به ‌نمایندگی از اینتل اعلام کرد: «ما در حال حاضر نظری درباره‌ی فیلم‌برداری و جزئیاتِ به ‌نمایش ‌درآمده، نمی‌دهیم.»

اما یکی از اعضای اینتل با نام رایان شروت، شنبه‌ی گذشته یکی از تئوری‌های احتمالی را تأیید کرد: اینتل در مرحله‌ی پس از تولید ویدئو، ظاهر مک بوک پرو اپل را تغییر داده است تا صفحه‌نمایش این لپ تاپ در ویدئو ظاهر بهتری در مقایسه‌ با دنیای واقعی داشته باشد. ظاهرا این کار با عجله صورت گرفته و اینتل اشتباهی انجام داده است. اگر با دقت به تصویر بالا نگاه کنید، به‌نوعی سایه‌ای سیاه‌رنگ روی صفحه می‌بینید که در دنیای واقعی نباید دیده شود.

کارشناس ورج اعتقاد دارد ویدئوهای تبلیغاتی اینتل از اصل مطلب دور می‌شوند و نمی‌توانند هدف اصلی تیم آبی را محقق کنند. هیچ ‌یک از چهار ویدئوی تبلیغاتی جدید اینتل به‌طور مشخص نمی‌گوید پردازنده‌های این شرکت چگونه قرار است با بزرگ‌ترین مزیت مک بوک پرو یعنی پردازنده‌ی پرقدرت و کم‌مصرف M1 مقابله کنند. تاکنون اینتل صرفا تعدادی بنچمارک منتشر کرده است تا از طریق آن‌ها، M1 را هدف قرار بدهد.

تلاش اینتل برای تحقیر کردن مک بوک، به‌نوعی تلاشی برای تحقیر خودش محسوب می‌شود؛ زیرا تیم آبی همچنان برای شماری از مدل‌های مک بوک پردازنده تولید می‌‌کند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
7