سونی سنسور ۱ اینچی دوربین برای گوشی هوشمند معرفی می‌کند

{title limit=50}

دوربین گوشی‌های هوشمند مانند تمام فناوری‌های دیگر، راه طولانی را طی کرده است و این راه همچنان با نوآوری‌های جدید ادامه دارد. تولیدکنندگان این قطعه که شاید درطی سال‌های اخیر بیشترین کاربرد را برای کاربران و دنیای نامتناهی سرگرمی داشته است همواره در تلاشند تا با بهینه‌سازی‌های معقول و ویژگی‌های خلاقانه بیش‌از پیش رضایت کاربران را جلب کنند. بالاتر از همه‌ی تولیدکنندگان حسگر دوربین، رقابت نزدیکی بین سونی و سامسونگ درجریان است تا جایگاه برتر را تصاحب کنند. درحالی‌که سامسونگ اخیرا از حسگر ISOCELL GN2 رونمایی کرد، سونی پا را فراتر گذاشته است و مژده‌ی معرفی بزرگ‌ترین حسگر دوربین گوشی تا به امروز را می‌دهد. جدیدترین اخبار در این باره حکایت از آن دارد که حسگر سونی IMX800 اندازه‌ی یک اینچی دارد و در ماه آوریل معرفی خواهد شد.

بکارگیری حسگر یک اینچی سونی روی گوشی هوشمند تقریبا ایده‌ی دیوانه‌واری خواهد بود. بنابر گزارش Gizmochina، نخستین‌بار حساب کاربری با نام Rodent950 در توییتر ادعا کرد که حسگر سونی آماده‌ی رونمایی است. ظاهرا افشاکننده‌ی این خبر، جزئیات بیشتری از حسگر درمیان نگذاشته است؛ اما گزارش Gizmochina پیش‌بینی می‌کند که شرکت هواوی احتمالا اولین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند است که از حسگر سونی در محصولات آتی خود استفاده می‌کند. بنابراین، احتمال می‌رود اولین نمونه‌ی این حسگر دوربین در گوشی هواوی P50 در سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. این گوشی همچنین، مجهز به حسگر فوق‌عریض و ماژول تله‌فوتو به‌همراه لنز پریسکوپی خواهد بود.

هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی قابلیت‌های فوق‌العاده‌ی حسگر یک اینچی سونی دردست نیست؛ اما اگر بخواهیم از جنبه‌ی تخصصی عکاسی و تصویربرداری به تولید این حسگر نگاه کنیم، حسگر بزرگ‌تر به‌معنای عملکرد بهبودیافته در محیط‌های کم‌نور و ارائه‌ی بوکه‌ی بیشتر خواهد بود.

ناگفته نماند این حسگر درواقع تنها حسگر یک اینچی نیست که در گوشی همراه به‌کار رفته است. پاناسونیک در سال ۲۰۱۴ میلادی با معرفی Lumix CM1 چنین کاری را انجام داد. البته، محصول پاناسونیک یک محصول هیبریدی (ترکیبی) دوربین و گوشی به‌حساب می‌آید؛ همچنین فناوری حسگری که پاناسونیک از آن بهره گرفت در درجه‌ی اول برای دوربین‌ها ساخته شده بود. آنچه سونی امروز موفق به انجام آن شده، طراحی و تولید چنین حسگر قدرتمندی برای استفاده در گوشی‌های هوشمند است و همین امر باعث می‌شود کارشناسان نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

علاوه‌براین، باید بدانید که حسگر یک اینچی حتی با استانداردهای مربوط به گوشی‌های هوشمند، فضای زیادی را اشغال می‌کند و احتمالا برای استفاده از سایر ماژول‌های معمول در دوربین پشتی، دست‌وبال طراحان را خواهد بست. درنتیجه، باتوجه‌به این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که این حسگر در تمام گوشی‌های پرچم‌دار ظاهر شود، زیرا به‌کارگیری از این حسگر فقط در گوشی‌هایی که از نظر فضا محدودیت ندارند منطقی است.

با‌این‌همه، این خبر همچنان خبر خوبی به‌حساب می‌آید، زیرا پرتوی از آینده‌ی روشن حسگرهای دوربین گوشی‌های هوشمند می‌تاباند و بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم این حسگر چه ویژگی‌هایی برای کاربران فراهم خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت‌های احتمالی حسگر یک اینچی سونی آن چیست؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
146