به‌روزرسانی iOS 13.5 منتشر شد

{title limit=50}

سیستم‌عامل‌های آی‌او‌اس و آیپداواس به نسخه‌ی ۱۳/۵ به‌روز شدند و ویژگی‌های مناسب با زندگی در شرایط پساکرونا به این دستگاه‌ها اضافه شده است. مهم‌ترین ویژگی که اضافه شده است را می‌توان در فرایند بازکردن قفل گوشی به‌وسیله‌ی Face ID برای افرادی که ماسک می‌زنند، مشاهده کرد.

فرایند جدید بسیار ساده عمل می‌کند و به‌صورت خودکار نوار وارد کردن رمزعبور را در مواجه با کاربرانی که ماسک زده‌اند، نشان می‌دهد تا بتوانند مستقیما رمزعبور را وارد کنند و از Face ID رد شوند. این قابلیت برای بازکردن قفل گوشی و سایر اپلیکیشن‌های پرداخت وجه اضافه شده است.

دیگر ویژگی مرتبط با دنیای پساکرونای سیستم‌عامل‌های آی‌او‌اس و آیپداواس، پشتیبانی از قابلیت Exposure Notification API است که در اپلیکیشن‌های آژانس‌های سلامت عمومی برای ردیابی تماس افراد با بیماران کووید ۱۹ کاربرد خواهد داشت. این ویژگی نتیجه‌ی همکاری دو غول فناوری یعنی اپل و گوگل است و علاوه‌بر اپل، گوگل نیز به‌روزرسانی جدید خود را امروز منتشر می‌کند. این قابلیت برنامه‌ی مستقلی نیست، بلکه یک API است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از قابلیت ردگیری استفاده کنند و برنامه‌ی خود را بنویسند. فعال کردن این ویژگی کاملا اختیاری است و اگر قصد دارید این امکان را در اپلیکیشنی فعال کنید، حتما از تأیید امنیت آن توسط اپل و گوگل مطلع باشید و هر برنامه‌ای را نصب نکنید.

Exposure Notification API / ردیابی تماس افراد


اپل در این به‌روزرسانی همچنین، ویژگی برجسته شدن خودکار در Face Time را زمانی‌که فردی صحبت می‌کند تغییر داده است. درحال حاضر، وقتی در تماس گروهی فیس‌تایم شرکت کنید، زمانی‌که فردی صحبت کند، کادر مربوط به تصویر آن شخص بزرگ خواهد شد؛ اما با ویژگی جدید اپل، کاربران می‌توانند این قابلیت را غیرفعال کنند تا اندازه‌ی کادر افراد به‌طور کلی یکسان بماند.

به‌روزرسانی iOS 13.5 و iPadOS 13.5 به کاربران آمریکایی ویژگی مجزایی ارائه خواهد داد که به‌موجب آن می‌توانند به‌طور خودکار، اطلاعات مهم بخش Medical ID خود را در زمان تماس با اورژانس، با بخش خدمات اورژانس اشتراک‌گذاری کنند.

این به‌روزرسانی همچنین، بعضی نقص‌های فنی نظیر سیاه‌شدن نمایشگر درحین پخش ویدئوی آنلاین در برخی وب‌سایت‌ها را برطرف خواهد کرد. علاوه‌براین، سایر باگ‌ها مثل بارگذاری نشدن گزینه‌های اشتراک‌گذاری در برخی موارد نیز رفع شده‌اند.

iOS 13.5 همین حالا آماده‌ی دانلود و نصب روی آیفون‌ها، آیپد‌ها و آیپادهای سازگار است و می‌توانید این به‌روزرسانی را روی دستگاه‌های سازگار نصب و اجرا کنید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
14