BOE به‌زودی تأمین پنل OLED برای خانواده آیفون ۱۲ را آغاز می‌کند

{title limit=50}

در اوایل سال ۲۰۲۰، پیش از اینکه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اپل به‌صورت رسمی رونمایی شوند، شایعاتی مبنی‌بر مذاکره‌ی اپل با BOE به‌گوش می‌رسد. در آن زمان گفته شد اپل می‌خواهد BOE را به سومین تأمین‌کننده‌ی خود برای نمایشگرهای OLED گوشی‌های سری آیفون ۱۲ تبدیل کند.

پس از انجام آزمایش‌های کیفی‌، تنها سامسونگ و ال‌جی به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی نمایشگر آیفون ۱۲ شناخته شدند؛ چراکه براساس گزارش‌های متعدد، نمایشگرهای BOE با یک‌سری مشکلات مواجه شده‌اند. به‌همین دلیل بود که اپل ادامه‌ی مذاکرت را به‌تعویق انداخت تا BOE روی کیفیت نمایشگرهایش کار کند. 

در همین راستا به‌تازگی یکی از شرکت‌های تحلیلی صنعت نمایشگر مدعی شده است که BOE سرانجام توانسته تأییدیه‌ی اپل را دریافت کند. بنابر این گزارش، BOE به‌زودی فرایند تولید پنل‌های OLED را برای آیفون ۱۲ آغاز خواهد کرد. تحلیلگران تخمین‌ زده‌اند سامسونگ و ال‌جی و BOE در سال آینده‌ به‌ترتیب تقریبا ۱۳۰ میلیون،‌ ۴۰ میلیون و ۱۰ میلیون پنل OLED برای اپل می‌سازند.

اگر در سال آینده شرایط برای فروش آیفون ۱۲ به‌خوبی پیش برود، ممکن است سفارش تولید نمایشگر OLED در BOE به ۲۰ میلیون واحد افزایش پیدا کند. از قرار معلوم BOE نه‌تنها برای آیفون ۱۲ بلکه برای آیفون ۱۳ هم نمایشگر خواهد ساخت. BOE می‌گوید که قصد دارد به‌مرور زمان سهم خود را از بازار نمایشگر افزایش دهد و این، نخستین قدم محکم شرکت موردبحث محسوب می‌شود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
29