ایرانسل می‌خواهد به شکل‌گیری استارتاپ‌های موفقی مانند اسنپ کمک کند

{title limit=50}

اختتامیه‌ی مراسم «نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل» یکشنبه، ۱۸ آبان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن همایش‌های ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد. در این مراسم مدیرعامل ایرانسل یکی از رسالت‌های شرکت را «بازکردن فضا برای ایده‌های نو» برشمرد و با اشاره به تجربه‌ی موفق ایرانسل در سرمایه‌گذاری روی شرکت اسنپ اظهار امیدواری کرد که چندین اسنپ دیگر در مرکز نوآوری ایرانسل توسعه یابند.

نوآوردگاه یا استارتاپ ویکند توسط مجموعه‌ی «ایرانسل‌لبز (Irancell Labs)» و با حضور ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شد. ایرانسل لبز شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه‌ی دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور تأسیس شد.

مصرف دیتا در ایرانسل امسال بیش از ۸۵ درصد رشد کرد

بیژن عباسی آرند با اشاره به نقش ایرانسل به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران اظهار کرد که هدف شرکت، ارائه‌ی خدمات جدیدی است که متناسب با سبک زندگی دیجیتال مشترکان باشد و رضایت بیشتر آن‌ها را جلب کند؛ به‌خصوص پس از شیوع کرونا که نیاز جدی بشر به برخی خدمات را محسوس‌تر از پیش کرده است. عباسی گفت: «اگر زمانی از آموزش آنلاین یا دوراپزشکی صحبت می‌شد، کمتر کسی این حس را داشت که یک روز این خدمات، به نیاز جدی کشور و دنیا تبدیل شود؛ اما پدیده‌ی کرونا، تحول دیجیتال را تسریع کرد و باعث شد که بسیاری از کشورها، فراتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی، به فکر ایجاد و توسعه‌ی این خدمات بیفتند تا زمینه‌ی حضور کمتر مردم در مراکز تجمع فراهم شود.»

ایرانسل که از روزهای ابتدایی شیوع کرونا، به‌دلیل فراهم‌بودن بسترهای خود، دورکاری را تا حد زیادی اجرا کرد، توانست در ۶ ماهه‌ی ابتدایی سال جدید بیش از ۸۵ درصد رشد مصرف دیتا نسبت به سال قبل داشته باشد. باتوجه‌به ضرورت پایداری شبکه در زمان دورکار شدن نیروها، ایرانسل سعی کرد سطح کیفی خدمات را نیز حفظ کند. همین موضوع نشان می‌دهد که با پایان‌گرفتن شیوع کرونا هم، خدمات زیادی همچنان به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند و لازم است که شرکت‌های پیشرو، این خدمات را توسعه دهند و آمادگی ارائه‌ی خدمات جدید را نیز داشته باشند.

مدیرعامل ایرانسل می‌گوید به همین جهت، ایرانسل سعی کرده مدلی را تعریف کند که ظرفیت‌های موجود در کشور را به خدمت بگیرد؛ سرمایه‌گذاری ایرانسل در اسنپ، پیش از این به‌درستی انجام شد و اکنون اسنپ بیش از ۸۵ درصد سهم بازار در شهرهای مختلف ایران را در دست دارد و توانسته است نیازهای حوزه‌ی حمل‌و‌نقل شهری را برطرف کند. بر همین اساس ایرانسل امیدوار است بتواند به شکل‌گیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک کند. عباسی آرند در همین زمینه با اشاره به تأسیس مرکز نوآوری گفت: «در ایرانسل احساس کردیم این رسالت ما است تا به‌عنوان اپراتور دیجیتال، فضا را برای کسانی که ایده‌ای دارند، باز کنیم.»

براساس هدف‌گذاری مرکز نوآوری ایرانسل، استارتاپ‌های فعال در این مرکز در حوز‌ه‌ی رفع نیازمندی‌های خود ایرانسل، بومی‌سازی آن و حل چالش‌های داخلی فعالیت خواهند کرد و همچنین کسب و کارهای جدید را شکل می‌دهند تا شاهد توسعه‌ی اشتغال هم باشیم.

بیژن عباسی با تشکر از حمایت‌های معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از کسب‌وکارهای نوپا و پیشرو بودن حوزه‌ی ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات با تلاش‌های وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که با حمایت از پرورش ایده‌های جدید و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، گامی در راستای شکل‌دهی به کسب و کارهای نوپا و ارائه‌ی خدمات جدید و کمک به توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال کشور برداشته شود.

باتوجه‌به گفته‌های حسن بولوردی، معاون فنی و مهندسی ایرانسل، فردا داوری نهایی میان ۱۰ استارتاپ انتخاب‌شده در ارزیابی اولیه انجام می‌شود که امروز به شرح ایده‌های خود پرداختند و به سوالات داوران پاسخ دادند. این استارتاپ‌ها سپس وارد مرحله‌ی پیش‌شتاب‌دهی و شتاب‌دهی می‌شوند و پس از ارزیابی نهایی، تیم‌های برتر تحت حمایت شرکت ویستا، به‌عنوان مجموعه‌ی سرمایه‌گذار ایرانسل قرار می‌گیرند.

اسامی تیم‌های برگزیده در وب‌سایت ایرانسل‌لبز به نشانی labs.irancell.ir اعلام خواهد شد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
45