هواوی میت بوک ایکس همراه با تاچ پد حساس به فشار معرفی شد

{title limit=50}

هواوی جدیدترین لپ‌تاپ خود از سری میت‌بوک را رونمایی کرد. میت‌بوک ایکس از طراحی بهتر به‌همراه تاچ‌پد بزرگ‌تر با ویژگی‌های بیشتر برخوردار شده است. درحالی‌که می‌توان شباهت‌های بسیاری از نظر زبان طراحی میان لپ‌تاپ جدید هواوی با نسخه‌ی پرو مشاهده کرد، تغییراتی جزئی نیز وجود دارد که توجه علاقه‌مندان را به‌خود جلب کرده است.

در نگاه اول، وزن میت‌بوک ایکس جدید درمقایسه‌با نسخه‌ی میت‌بوک ایکس پرو از ۱/۳۳ کیلوگرم به وزن تقریبی ۱ کیلوگرم رسیده و ضخامتش ۱۳/۶ میلی‌متر است. درحالی‌که ابعاد نمایشگر از ۱۳/۹ اینچ در نسخه‌ی پرو به ۱۳ اینچ تنزل یافته است، تغییری در رزولوشن (۳،۰۰۰ در ۲،۰۰۰ پیکسل) مشاهده نمی‌شود. نمایشگر میت‌بوک ایکس جدید از نسبت ابعاد ۳ به ۲ استفاده می‌کند و از از رنگ‌های RGBکاملا پشتیبانی می‌کند.

طراحی هواوی میت بوک ایکس / Huawei MateBook X

کاربر می‌تواند میزان روشنایی نمایشگر را تا ۴۰۰ نیت افزایش دهد و از ویژگی حساس به لمس‌ بودن نمایشگر استفاده کند. هواوی گفته است نسبت نمایشگر به بدنه ۹۰ درصد است که از میزان کم حاشیه‌های اطراف نمایشگر خبر می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند میت‌بوک ایکس جدید را همراه‌با پردازنده‌های Core i5-10210U یا Core i7-10510U اینتل سفارش دهند و ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR3 را برای خود انتخاب کنند.

نمایشگر هواوی میت بوک ایکس / Huawei MateBook X

برای حافظه ذخیره‌سازی نیز حافظه‌ای ۵۱۲ گیگابایتی از نوع PCIe NVMe SSD در نظر گرفته شده است. باتوجه‌به ابعاد کوچک‌تر میت‌‌بوک ایکس درمقایسه‌با نسخه‌ی پرو، ظرفیت باتری از ۵۶ وات‌ساعت به ۴۲ وات‌ساعت کاهش یافته است. در بدنه‌ی میت‌بوک ایکس، به‌جای درگاه‌های USB-A از دو درگاه USB-C استفاده شده که برای شارژ دستگاه نیز از همین درگاه‌ها استفاده می‌شود.

تفاوتی میان کیبورد و دوربین مخفی و چهار بلندگوی قرارگرفته در نقاط مختلف لپ‌تاپ جدید هواوی با نسخه‌ی پرو مشاهده نمی‌شود؛ اما تغییر اصلی را تاچ‌پد به‌خود دیده است. هواوی می‌گوید تاچ‌پد استفاده‌شده در میت‌بوک ایکس حساس به فشار است و تفاوت میان فشارهای مختلف انگشت کاربر را متوجه می‌شود.

تاچپد هواوی میت بوک ایکس / Huawei MateBook X

انتظار می‌رود محصول جدید هواوی در چهار رنگ‌بندی سبز، خاکستری، نفره‌ای و صورتی روانه بازار شود. نسخه‌ی پایه‌ی لپ‌تاپ با برخورداری از پردازنده Core i5 و هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱،۱۵۰ دلار و نسخه‌ی مشابه، اما مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم ۱،۳۰۰ دلار و نسخه‌ی پیشرفته‌تر همراه‌با پردازنده Core i7 و حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی ۱،۴۵۰ دلار قیمت خواهد داشت.

رنگبندی هواوی میت بوک ایکس / Huawei MateBook X

هواوی اعلام کرده است که لپ‌تاپ جدید این شرکت از ۲۴ اوت (۱۲ مرداد) روانه‌ی بازار چین می‌شود. انتظار می‌رود نسخه‌ی جهانی لپ‌تاپ دوسه ماه آینده به بازار عرضه شود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
47