نگاهی به گزارش سال ۱۳۹۸ دیجی کالا در ۸ دقیقه
دیجیکالا اولینبار در فعالیت ۱۵ سالهی خود، ۳۰ تیر گزارش مالی سال ۱۳۹۸ را منتشر کرد. در این گزارش، ارائهی آمار و اطلاعاتی دربارهی فعالیت یکسالهی دیجیکالا را شاهد هستیم که نکات جالبی را نیز شامل میشود. البته بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور سال گذشته نیز گزارش ۶ ماههی اول سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده بود. همانطورکه میدانید، دیجیکالا ازجمله استارتاپهایی است که درصدد ورود به بورس است و اقدامات اخیر برای انتشار گزارش عملکرد را باید قدمی برای شفافسازی بهمنظور ورود به بورس عنوان کرد.
باتوجهبه اینکه تصویر روشنی از وضعیت بازار خردهفروشی آنلاین در کشور وجود ندارد، گزارش سالانهی دیجیکالا درکنار سایر گزارشها نظیر وضعیت پرداختهای آنلاین شاپرک میتواند بیشازپیش وضعیت فروشگاههای آنلاین در کشور و بهطور کلی خلأهای موجود در بازار خردهفروشی را مشخص کند. افزونبراین، این گزارش برای فروشندگانی نیز مفید است که در مارکتپلیس دیجیکالا فعالیت میکنند یا درصدد آغاز همکاری در این قالب با دیجیکالا هستند؛ چراکه میتوان با بهرهگیری از دادههای ارائهشدهی گزارش، دربارهی نحوهی همکاری در دستههای مختلف کالایی تصمیمگیری کرد.
درادامه میتوانید ویدئو مدنظر را تماشا کنید:
برای دانلود گزارش کامل دیجیکالا، اینجا کلیک کنید.