سری میت 40 آخرین پرچم‌داران هواوی با تراشه کرین خواهند بود

{title limit=50}

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، در یکی از رویدادهای مهم چین در حوزه فناوری در مورد سری میت ۴۰ و مشکلات موجود در تولید تراشه برای پرچم‌داران نسل بعدی این شرکت صحبت کرده است. از نگاه یو، هواوی در جنگی تجاری گرفتار شده و برای خروج از موقعیت پیش‌آمده تلاش می‌کند.

تراشه‌ای که گویا قرار است در سری میت ۴۰ استفاده شود، کرین ۱۰۰۰ نام دارد و انتظار می‌رود که در نمایشگاه IFA رونمایی شود. کرین ۱۰۰۰ مبتنی بر فرآیند تولید ۵ نانومتری تولید خواهد شد و وظیفه تولید آن را نیز TSMC به عهده خواهد داشت. نکته حائز اهمیت در مورد تراشه کرین ۱۰۰۰ نیز استفاده پردازنده‌ی آن از هسته‌های کرتکس A78 خواهد بود که توان محاسباتی بسیار بالایی را نیز در اختیار گوشی هوشمند قرار می‌دهد.

با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که احتمالا کرین ۱۰۰۰ آخرین تراشه‌ای خواهد بود که در پرچم‌داران هواوی استفاده می‌شود. ایالات متحده به شرکت TSMC دستور داده است که از اواسط ماه سپتامبر دیگر برای هواوی تراشه‌ای تولید نکند و TSMC نیز برای اینکه بازار ایالات متحده را از دست ندهد، مجبور به پذیرفتن خواسته‌های دولت آمریکا شده است.

هواوی سفارش ۱۵ میلیون تراشه کرین ۱۰۰۰ را به TSMC داده است تا قطعات مورد نیاز برای سری میت ۴۰ را تضمین کند. با این حال، ریچارد یو در مورد اینکه اگر سری میت ۴۰ فروش خوبی را تجربه کردند و نیاز به تراشه بیشتری بود، اشاره‌ای نکرده و مشخص نیست که برنامه‌ی شرکت چینی برای آینده‌ای بدون تراشه‌های کرین ۱۰۰۰ چه خواهد بود.

شرکت چینی توانسته در نیمه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد و حتی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ از نظر فروش از سامسونگ نیز پیشی بگیرد. باید دید که هواوی در برابر چالش‌هایی که دولت آمریکا ایجاد می‌کند چه برنامه‌هایی خواهد داشت. انتظار می‌رود سری میت ۴۰ در چهار مدل عرضه شود که متشکل از میت ۴۰، میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس و پورشه دیزاین هستند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
24