گلکسی تب S7 سامسونگ دربرابر گلکسی تب S6؛ تفاوت در چیست؟

{title limit=50}

گلکسی آنپکد جزو مهم‌ترین کنفرانس‌های فناوری‌محور هر سال است که توسط سامسونگ برگزار می‌شود. کره‌ای‌ها جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه‌ی فناوری به آنپکد می‌آورند تا در جلو چشم ما قرار دهند. گلکسی آنپکد امسال از اهمیتی ویژه برخوردار بود. سامسونگ سرانجام کنفرانس موردانتظار آنپکد را برگزار و پنج محصول جدید معرفی کرد. از سامسونگ به‌عنوان معدود شرکت‌هایی یاد می‌شود که همچنان با جدیت بازار تبلت‌های اندرویدی را دنبال می‌کند و محصولاتی جدید برای علاقه‌مندان دردسترس قرار می‌دهد.

گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس (+Samsung Galaxy Tab S7) سامسونگ بهبودهایی ویژه به‌خود دیده‌اند تا کاربر برای ترجیح دادن آن‌ها به نسل قبل، دلایل کافی داشته باشد. در دو تبلت جدید سامسونگ شاهد نمایشگرهایی بزرگ و باکیفیت هستیم. سامسونگ عموما محصولاتش را با صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت عرضه می‌کند و تبلت‌های جدید از این قاعده مستنثی نیستند. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های صفحه‌نمایش گلکسی تب S7 و تب S7 پلاس را می‌توانیم اجرای محتوا با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز به‌حساب بیاوریم. سامسونگ سال گذشته تبلت رده‌بالای گلکسی تب اس (Galaxy Tab S6) را معرفی و عرضه کرد که در بازارِ بی‌جانِ تبلت‌های اندرویدی، استقبالی قابل‌قبول از آن به‌عمل آمد. در ادامه سعی می‌کنیم تفاوت‌های بین گلکسی تب S7 و گلکسی تب S6 را موردبررسی قرار دهیم.

نمای جلوی تبلت اندرویدی گلکسی تب اس ۷ سامسونگ / Samsung Galaxy Tab S7

گلکسی تب اس ۷ سامسونگ

گلکسی تب اس S6 سامسونگ ابعادی برابربا ۲۴۴٫۵ در ۱۵۹٫۵ در ۵٫۷ میلی‌متر داشت که این ابعاد در گلکسی تب S7 به ۲۵۳٫۸ در ۱۶۵٫۳ در ۶٫۳ میلی‌متر رسیده. این یعنی عملا گلکسی تب S7 طویل‌تر، عریض‌تر و ضخیم‌تر از نسل قبل شده، اما به‌شکلی جزئی. تبلت رده‌بالای جدید سامسونگ ۴۹۸ گرم وزن دارد و این یعنی ۷۸ گرم سنگین‌تر از گلکسی تب S6 است (وزن یادشده مربوط به مدل وای‌فای گلکسی تب S7 است؛ مدل‌های LTE و 5G به‌ترتیب دارای وزن ۵۰۰ و ۵۰۲ گرم هستند).

در گلکسی تب S7 از صفحه‌نمایش ۱۱ اینچ با وضوح WQXGA (معادل ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل) استفاده شده است. این صفحه‌نمایش از نوع LTPS TFT است و بزرگ‌ترین برگ برنده‌ی آن نسبت‌به صفحه‌نمایش گلکسی تب S6، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز عنوان می‌شود. در گلکسی تب S6 از صفحه‌نمایش ۱۰٫۵ اینچ سوپر AMOLED با وضوح مشابه صفحه‌نمایش تب S7 استفاده شده است. 

گلکسی تب S7 طویل‌تر، عریض‌تر و ضخیم‌تر از نسل قبل شده، اما به‌شکلی جزئی

سامسونگ تبلت رده‌بالای جدید خود را با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ همراه می‌کند، اما گلکسی تب S6 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ پای در بازار حضور دارد؛ البته به‌روزرسانی اندروید ۱۰ برای این تبلت دردسترس قرار گرفته است. گلکسی تب S7 از پردازنده‌ی هفت نانومتری اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام بهره می‌گیرد. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام از هسته‌ای بزرگ با فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتز بهره می‌گیرد و عملکرد گرافیکی آن ۱۰ درصد نسبت‌به مدل عادی بهبود پیدا کرده. کره‌ای‌ها در گلکسی تب S6 از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ بهره گرفته بودند. هر دو تراشه مجهز به هشت هسته هستند، اما اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس قدرت پردازشی بیشتری دارد. 

سامسونگ رنگ‌بندی متنوعی را برای گلکسی تب S7 ارائه می‌دهد تا کاربران با سلایق مختلف نظرشان به محصول جلب شود. رنگ‌بندی گلکسی تب S7 شامل مشکی (Mystic Black) و نقره‌ای (Mystic Silver) و برنزی (Mystic Bronze ) می‌شود. سامسونگ امسال مانوری ویژه روی رنگ برنزی داد و تمامی محصولاتش مدلی با این رنگ دارند. عبارت Mystic در نام رنگ‌ محصول به جلوه‌ی مات پنل پشتی اشاره می‌کند. شرکت کره‌ای نسل قبلی تبلت را در رنگ‌های خاکستری و آبی و صورتی دردسترس قرار داده بود. 

Samsung Galaxy Tab S6 / گلکسی تب اس ۶ سامسونگ از نمای سه رخ

گلکسی تب اس ۶ سامسونگ

گلکسی تب S7 دو کانفیگ دارد؛ کانفیگ اول به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز می‌شود و در کانفیگ دوم شاهد استفاده از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستیم. کاربر درصورت تمایل می‌تواند حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه را ازطریق کارت میکرو SD به‌میزان حداکثر یک ترابایت افزایش دهد. گلکسی تب S6 نیز دو کانفیگ با مشخصات مشابه دارد. در گلکسی تب S7 از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی به‌همراه فلاش LED استفاده شده است. گلکسی تب S6 نیز از همین دوربین‌ها بهره می‌گیرد.

باتری ۸٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی تب S7 را می‌توان با فناوری شارژ ۴۵ وات، با سرعت بالا شارژ کرد. این باتری به‌میزان ۹۶۰ میلی‌آمپرساعت پرظرفیت‌تر از نسل قبل شده. سامسونگ همچنین از بروز برخی بهبودها در نسل جدید قلم لمسی S Pen خبر می‌دهد. تأخیر ۹ میلی‌ثانیه‌ای یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های S Pen است. سامسونگ می‌گوید میزان تأخیر به‌حدی کم است که حس می‌کنید مشغول نوشتن با قلم‌های عادی هستید. همچنین می‌توانید ازطریق ترسیم شکل‌هایی خاص، بدون اینکه قلم را با صفحه‌نمایش ارتباط دهید، کارهای دیگری نیز انجام دهید.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم نظاره‌گر جدول مشخصات فنی گلکسی تب S7 و گلکسی تب S6 باشید. اگر به چنین مقایسه‌هایی علاقه‌مند هستید می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
20