سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا در برابر رقبا

{title limit=50}

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا قدرتمندترین محصولی است که ساعاتی پیش غول کره‌ای دنیای فناوری رونمایی کرد. این محصول با بهره‌گیری از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رقیبی جدی برای سایر پرچم‌داران موجود به‌شمار می‌رود.

جدیدترین محصول کره‌ای‌ها را می‌توان رقیبی برای وان‌پلاس ۸ پرو، می ۱۰ پرو 5G شیائومی شیائومی، آیفون ۱۱ پرو مکس اپل و میت ۳۰ پرو هواوی دانست. درادامه، تازه‌ترین محصول کره‌ای‌ها را با رقبای مذکور مقایسه می‌کنیم.

طراحی و نمایشگر

در بخش طراحی تفاوت فاحش نوت ۲۰ اولترا را شاید بتوان لبه‌های نسبتا تیز آن دانست؛ نکته‌ای که حالت خفیف‌تر آن در میت ۳۰ پرو هم مشاهده می‌شود. گذشته از لبه‌های تیز، طراحی تمام‌صفحه‌ی سامسونگ درصد نمایشگر به بدنه ۹۱/۷ درصد را رقم زده است که از این حیث، بعد از میت ۳۰ پرو بهترین عملکرد را بین گوشی‌های هم‌رده نشان می‌دهد. هیچ گوشی هوشمندی تا امروز نمایشگری به بزرگی نوت ۲۰ اولترا نداشته است. صفحه‌نمایش ۶/۹ اینچی سامسونگ از صفحه‌نمایش پرچم‌دار وان‌پلاس نیز بزرگ‌تر است؛ هرچند در تراکم پیکسلی به‌پای وان‌پلاس نمی‌رسد.


گلکسی نوت 20 اولترا

پردازنده

طبق معمول سنوات گذشته، گلکسی نوت ۲۰ اولترا 5G در دو نسخه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون عرضه خواهد شد. این پردازنده‌ها به‌ترتیب به پردازنده‌های گرافیکی Mali-G77 و Adreno 650 همراه شده‌اند تا عملکردی خیره‌کننده را در اجرای وظایف سنگین ثبت کنند. اگر پرچم‌داران حاضر در این مقایسه را رتبه‌بندی کنیم، باید میت ۳۰ پرو را به‌دلیل داشتن پردازنده‌ی هفت‌نانومتری در انتهای جدول قرار دهیم. از بین سایر رقبا هرچند همگی پردازنده‌هایی با فناوری ساخت هفت نانومتر پلاس دارند، این پردازنده‌ی اختصاصی شرکت اپل، یعنی A13 Bionic است که با وجود شش‌هسته‌ای‌بودن، رقیبی جدی برای جدیدترین پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کوالکام به‌حساب می‌آید.

دوربین

در بخش دوربین، قیاس روی کاغذ و برمبنای اعداد و ارقام همیشه دقیق و درست نیست؛ اما باید قبول کرد همین اعداد و ارقام نقش انکارناپذیری در فروش گوشی‌های هوشمند دارند. بااین‌حال، می‌دانیم ازنظر عملکرد، میت ۳۰ پرو یکی از دوربین‌های قدرتمند را در گوشی‌های اندروید دارد و کیفیت تصاویر ثبت‌شده با دوربین گوشی‌های اپل همواره خیره‌کننده است. با وجود‌این، اگر بر مگاپیکسل‌ها تکیه کنیم، نوت ۲۰ اولترا رقیب شیائومی می ۱۰ پرو محسوب می‌شود.


دوربین گلکسی نوت 20 اولترا

حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ قبل از نوت ۲۰ اولترا در می ۱۰ پرو 5G ظهور پیدا کرده بود، با این تفاوت که چینی‌ها این حسگر را با سه حسگر دیگر همراه کردند و کره‌ای‌ها به استفاده از دوربین سه‌گانه در پرچم‌دار جدید خود بسنده کرده‌اند. نکته‌ای که نباید از نظر دور نگه داشت، توانایی ضبط ویدئو 8K در نوت ۲۰ اولترا است؛ مشخصه‌ای که در هیچ‌یک از رقبای حاضر در این مقایسه وجود ندارد.

در بخش سلفی، میت ۳۰ پرو به‌دلیل بهره‌مندی از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی با اختلاف درمقایسه‌با سایر رقبا و بر همان مبنای اندازه‌ی تصویر، در رده‌ی نخست قرار می‌گیرد و جدیدترین محصول سامسونگ با حسگر ۱۰ مگاپیکسل قافیه را حتی به آیفون ۱۱ پرو مکس با سلفی ۱۲ مگاپیکلسلی می‌بازد.

باتری و قیمت

در بخش باتری، باتوجه‌به اینکه تمامی گوشی‌های مقایسه‌شده از جثه‌ی بزرگی برخوردار هستند، باتری به‌کاررفته در آن‌ها نیز پرظرفیت است؛ به‌طوری‌که تمامی مدل‌ها غیر از آیفون ۱۱ پرو مکس، حداقل باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارند. بااین‌حال‌، براساس بررسی‌های انجام‌شده به‌هیچ‌وجه نمی‌توان باتری ۳،۹۶۹ میلی‌آمپرساعتی اپل را ضعیف دانست. افزون‌براین، در مشخصه‌ی سرعت شارژ، باید شیائومی را با شارژ ۵۰ واتی در این بخش بی‌رقیب دانست.

قیمت گوشی احتمالا تنها بخشی است که در آن پرچم‌دار سامسونگ کاربران را ناامید می‌کند. برچسب ۱،۳۵۰ یورویی گلکسی نوت ۲۰ اولترا 5G این محصول را پس از آیفون ۱۱ پرو مکس، گران‌ترین محصول این مقایسه می‌کند. شیائومی با می ۱۰ پرو 5G و وان‌پلاس با وان‌پلاس ۸ پرو طبق معمول عنوان خوش‌قیمت‌ترین پرچم‌داران را ازآنِ خود می‌کنند.


از دیدگاه شما، کدام پرچم‌دار ارزش خرید بیشتری دارد؟






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
86