سامسونگ گلکسی واچ ۳ معرفی شد

{title limit=50}

سامسونگ دقایقی پیش طی رویدادی اختصاصی و به‌صورت آنلاین، از جدید‌ترین گجت‌های هوشمند خود رونمایی کرد. درکنار خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی تب S7، شاهد رونمایی از نسل جدید ساعت هوشمند سامسونگ بودیم که بهبود‌های گسترده‌ای به‌همراه دارد.

پس از معرفی گلکسی واچ در سال ۲۰۱۸، شاهد تغییر نام ساعت هوشمند سامسونگ به واچ اکتیو بودیم که دو نسل از آن به بازار عرضه شد. حال سامسونگ نسل جدید ساعت هوشمند خود را با همان نام پیشین گلکسی واچ را به فروش خواهد رساند. اما نکته‌ی جالب در این خصوص عبور از عدد ۲ و نام‌گذاری ساعت جدید به گلکسی واچ ۳ است که شاید برای برخی کاربران گمراه‌کننده باشد. 

Galaxy Watch 3 در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه خواهد شد که بزرگ‌ترین مولفه‌ی ظاهری آن‌ها را می‌توان بازگشت حلقه‌ی چرخشی مخصوص گلکسی واچ‌ها را دانست که یکی از نقاط قوت آن‌ها در برابر رقبا محسوب می‌شد. نمایشگر به‌کار رفته در گلکسی واچ ۳ از نوع سوپر AMOLED، ابعاد ۱/۲ اینچی (برای نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری) و ۱/۴ اینچی (مدل ۴۵ میلی‌متری) و رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل است. شیشه‌ی گوریلا گلس DX نیز وظیفه‌ی محافظت از نمایشگرها را برعهده خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی واچ ۳

پردازنده‌ی دو‌هسته‌ای  ۱/۱۵ گیگاهرتزی اکسینوس ۹۱۱۰ درکنار یک گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی وظیفه‌ی تأمین توان پردازشی دستگاه را برعهده دارد. نسخه‌ی LTE گلکسی واچ ۳ نیز به مودم LTE با پشتیبانی از سیم‌کارت‌های eSIM مجهز خواهد بود. گلکسی واچ ۳ به نسخه‌ی ۵/۵ سیستم‌عامل تایزن مجهز خواهد بود.

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ به لطف بهره‌وری از استاندارد IP68 توانایی بسیار خوبی در شرایط مختلف آب‌و‌هوایی و نفوذ مایعات دارد تا بدون نگرانی در محیط‌های مختلف حتی استخر نیز از آن بهره ببرید. انرژی مورد نیاز خانواده‌ی گلکسی واچ نیز توسط باتری‌های ۳۴۰ (نسخه‌ی ۴۵ میلی‌متری) و ۲۴۷ (مدل ۴۱ میلی‌متری) میلی‌آمپرساعتی تأمین خواهد شد. شارژر بدون‌سیم نیز در جعبه‌ی دستگاه دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سامسونگ در بخش قابلیت‌های سلامتی و ورزشی، تلاش زیادی به‌کار برده است؛ در همین راستا گلکسی واچ ۳ را می‌توان یک سرو‌گردن از محصولات پیشین سامسونگ توانمندتر دانست. گلکسی واچ ۳ همانند اپل واچ اکنون قابلیت بررسی الکتروکاردیوگرام (ECG) یا ضربان قلب را دارد. توانایی تشخیص میزان اکسیژن حاضر در خون و فشار خون از دیگر قابلیت‌های جذاب سلامتی گلکسی واچ ۳ به شمار می‌روند. البته در نظر داشته باشید قابلیت‌های بررسی ECG و فشار خون اواخر سال جاری و تنها در نقاط تعیین‌شده‌ای از جهان (پس از تاییر صحت عملکرد توسط سازمان‌های بهداشتی هر کشور) در آن کشور ارایه می‌شود.

مدیریت خواب کاربران، یکی از قابلیت‌های گلکسی واچ ۳ است که به‌گفته‌ی سامسونگ اکنون عملکرد به مراتب دقیق‌تری دارد و با مولفه‌ی Sleep Score اطلاعات بسیار مفید‌تری ارایه می‌دهد.

باتوجه‌به شیوع کرونا و قرنطینه بسیاری از مردم، سامسونگ ۱۲۰ ویدیوی آموزش ورزش در خانه را دراختیار تمام کاربران گلکسی واچ ۳ قرار خواهد داد. به‌گفته‌ی سامسونگ، گلکسی واچ ۳ و گلکسی نوت ۲۰ هماهنگی بسیار خوبی خواهند داشت و قابلیت‌های جذابی نیز در همین راستا توسعه داده شده است. به‌عنوات مثال می‌توان به امکان پاسخ خودکار و سریع پیام‌ها ازطریق ساعت (پیام متنی یا گیف) یا برقراری تماس ازطریق ژست حرکتی خاصی، اشاره کرد.

فروش ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ سامسونگ از ۶ اوت (۱۶ مرداد) در برخی کشورها آغاز خواهد شد. عرضه‌ی ساعت در کشور‌های اروپایی نیز از تاریخ ۲۱ اوت (۳۱ شهریور) انجام می‌شود. نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری گلکسی واچ ۳ در رنگ‌های برنز و نقره‌ای  با قیمت ۴۲۹ یورو عرضه می‌شود. مدل ۴۵ میلی‌متری نیز در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و تیتانیومی (اواخر سال) و با قیمت ۴۵۹ دلار به فروش می‌رسد. برای خرید نسخه‌ی LTE نیز باید ۵۰ یورو هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
683