شیائومی می‌گوید استفاده از خمیردندان در صفحه‌نمایش گوشی‌های ترک‌خورده واقعاً مضر است

{title limit=50}

ترفندهای مختلفی وجود دارد که ظاهراً به کاربران گوشی‌های هوشمند پس از آسیب‌دیدن دستگاه‌هایشان کمک می‌کند؛ مثلاً قراردادن گوشی در برنج پس از غوطه‌ورشدن در آب است. بااین‌حال، شیائومی یکی از این خرافه‌های قدیمی را رد کرده است.

قبل و بعد استفاده از خمیردندان روی صفحه‌نمایش ترک‌خورده

غول فناوری چینی در یوتیوب ویدئویی کوتاه به‌اشتراک گذاشت تا باور غلط عام درباره‌ی استفاده از خمیردندان برای رفع خراش یا ترک‌خوردگی صفحه‌نمایش را رد کند. شایعات قدیمی ادعا می‌کردند که استفاده از خمیردندان اساساً شکاف‌های موجود در صفحه‌نمایش را پر می‌کند و بخش محدب صفحه‌نمایش را جلا می‌دهد تا دوباره صاف و تقریباً خوب شود؛ اما در ویدئو به‌وضوح می‌توان دید که تفاوت یا بهبودی در خراش‌های گوشی‌ای که روی آن آزمایش شده، وجود ندارد.



در‌عوض، شیائومی افزود که این توصیه‌ی قدیمی در‌واقع بیش از فایده‌داشتن ضرر دارد. این شرکت بیان کرد که خمیردندان گاهی عاملی جلا‌دهنده است؛ اما ذرات ریز موجود در آن نمی‌توانند به‌طورمؤثر ترک‌های صفحه‌نمایش را ترمیم کنند. افزون‌براین، خمیردندان در‌واقع خاصیت قلیایی دارد که شاید مقاومت اسیدی پوشش اولئوفوبیک بالای صفحه‌نمایش گوشی هوشمند را از بین ببرد.

این لایه اساساً در صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند به‌کار می‌رود تا به‌‌‌دلیل چربی‌های ترشح‌شده از بدن انسان، به دور نگه‌داشتن گرد‌و‌غبار و اثر انگشت کمک کند. ازاین‌رو، شیائومی توصیه کرد که برای مقابله با چنین مشکلاتی بهتر است به بخش‌های خدماتی رسمی مراجعه کنید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
93