گوگل با سامسونگ برای جایگزینی بیکسبی با دستیار دیجیتال خود مذاکره می‌کند

{title limit=50}

براساس گزارش‌های جدید، گوگل و سامسونگ بر سر جایگزینی بیکسبی با دستیار دیجیتال گوگل در حال مذاکره هستند. موضوع دیگر مذاکرات بین دو شرکت، پایان‌یافتن پشتیبانی سامسونگ از فروشگاه Galaxy Apps Store است. براساس گزارش بلومبرگ و رویترز، آن‌ها بر سر قرارداد جهانی جدیدی برای تقسیم درآمد مذاکره می‌کنند که به‌موجب آن گوگل کنترل بیش‌تری روی دستگاه‌های سامسونگ خواهد داشت.

ظاهرا گوگل از مدت‌ها پیش در حال ترغیب سامسونگ برای تمرکز بیش‌تر روی گوگل اسیستنت و فروشگاه اپلیکیشن پلی‌استور است؛ اما کره‌ای‌ها تاکنون پذیرا نبوده‌اند. حال به‌نظر می‌رسد که براثر تأثیر دنیاگیری ویروس کرونا بر صنعت موبایل، سامسونگ به پذیرفتن این قرارداد تمایل دارد؛ چرا که براساس گزارش گارتنر باوجود افزایش سوددهی واحد موبایل سامسونگ در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، فروش گوشی‌های هوشمندش افتی ۲۰ درصدی تجربه می‌کند.

به‌گفته‌ی منابع آگاه به موضوع، سامسونگ و گوگل هم‌اکنون درحال نهایی‌سازی بندهای دقیق مالی در توافق جدیدشان هستند. گفته می‌شود که این توافق تا پایان هفته‌ی جاری نهایی خواهد شد. هنوز مشخص نیست که در نتیجه‌ی توافق جدید، سامسونگ به‌صورت کلی ناگزیر به کنار گذاشتن بیکسبی و فروشگاه اپلیکیشن خود خواهد شد یا صرفا باید از میزان یکپارچگی آن‌ها با گوشی‌های هوشمندش بکاهد.

سامسونگ پیش‌تر در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفته می‌بود که به پشتیبانی از سرویس‌های خود متعهد است؛ اما همچنین «برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی ممکن به مشتریان، با گوگل و سایر شرکا از نزدیک کار می‌کند». از سوی دیگر گوگل می‌گوید که برای بهبود تجربه‌ی کاربر با تعدادی از تولیدکنندگان کلیدی گوشی هوشمند از جمله سامسونگ همگاری می‌کند؛ اما به‌دنبال ترغیب آن‌ها به کنارگذاشتن فروشگاه اپلیکیشن و دستیار دیجیتال‌شان نیست.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
193