شیائومی Watch S2 در مقابل Watch S1؛ چه مواردی بهبود یافته‌اند

{title limit=50}

شیائومی در جریان رویداد امروز خود از محصولات مختلفی رونمایی کرد؛ سری پرچم‌داران شیائومی ۱۳، هدفون‌ بی‌سیم بادز ۴، مینی هوست و در نهایت واچ S2 که جانشین نسل پیشین خود خواهد بود.

حال که ساعت هوشمند مورد انتظار این شرکت رونمایی شده و می‌دانیم چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد، زمان آن فرارسیده که Watch S2 شیائومی را با نسل پیشین آن مقایسه کنیم تا متوجه شویم چه تغییراتی نسبت به Watch S1 کرده است.

برای بررسی و مقایسه Watch S1 و Watch S2 در بخش‌های مختلفی مانند طراحی، نمایشگر و قابلیت‌ها تا انتهای مقاله همراه زومیت باشید.

طراحی

به‌عنوان اولین بخش مقایسه، مانند همیشه سراغ طراحی رفته‌ایم. از ساعت هوشمند تازه معرفی شده‌ شروع می‌کنیم. همان‌طورکه می‌دانید، شیائومی S2 با طراحی دایره‌ای خود در دو اندازه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متر عرضه می‌شود. این یعنی محصول مذکور می‌تواند بهتر با مچ دست شما سازگار شود. همچنین ساعت هوشمند جدید شیائومی دارای دو دکمه فیزیکی مستطیل شکل در سمت راست خود است. قاب فلزی ضد زنگ و شیشه یاقوت کبود آن نیز می‌توانند دربرابر ضربات مقاومت بالایی نشان دهند.

شیائومی واچ اس ۲ در رنگ های مختلف و بند چرمی

از سوی دیگر، زمانی که شیائومی Watch S1 معرفی شد، آن را به‌عنوان بهترین دوست حرفه‌ای‌ها تبلیغ کردند. ادعا می‌شد چه کت‌وشلوار بپوشید و چه در باشگاه مشغول ورزش‌کردن باشید، ساعت هوشمند مذکور کاملاً با لباس شما هماهنگ خواهد بود؛ زیرا طراحی ساده و مینیمالیستی دارد.

برای افزایش مقاومت دستگاه و ارائه‌ی حس بهتر به کاربر، در ساعت هوشمند شیائومی واچ اس ۱ از یاقوت کبود استفاده شده است. همچنین، در دو طرف بدنه‌ی استیل ضدزنگ آن نیز دو دکمه وجود دارد. با فشاردادن دکمه‌ی بالا صفحه اپ باز می‌شود؛ درحالی‌که فشاردادن دکمه‌ی پایین فهرستی از ۱۱۷ فعالیت تناسب‌اندامی را به شما نشان می‌دهد که ساعت می‌تواند ردیابی کند.

ویژگی‌های مربوط به سلامتی

یکی از بخش‌های مهم هر ساعت هوشمند، ویژگی‌های مربوط به سلامتی است. محصولات شیائومی نیز عموماً در این قسمت خوب عمل کرده‌اند. بیاید بررسی کنیم دو نسل از خانواده‌ی S چه قابلیت‌هایی برای ارائه به کاربران دارند که به سلامت و تندرستی آن‌ها مربوط می‌شود.

از نظر ویژگی‌های مربوط به سلامت و تناسب اندام، ساعت شیائومی S2 مجهز به سنسور ضربان قلب و SpO2 است. همچنین حسگر ارزیابی ترکیب بدن نیز در آن استفاده شده که می‌تواند داده‌هایی مانند درصد چربی، توده عضلانی اسکلتی و حجم پروتئین را اندازه‌گیری کند. برای دسترسی به این اطلاعات، کاربران باید دو انگشت خود را روی دکمه‌های کناری ساعت هوشمند قرار دهند.

رنگ های مختلف ساعت هوشمند واچ S2 شیائومی / Xiaomi Watch S2

شیائومی واچ اس ۲ می‌تواند دمای پوست را نیز اندازه‌گیری کند. همچنین این محصول دارای ردیاب خواب و استرس، مانیتور سیکل قاعدگی زنان و تمرینات تنفسی است. درضمن، بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی نیز پشتیبانی می‌شود.

شیائومی قابلیتی به نام «ارزیابی دویدن» را نیز با همکاری Gomore، سازمانی حرفه‌ای برای بررسی الگوریتم داده‌های ورزشی، ارائه می‌دهد. ویژگی مذکور نه‌تنها می‌تواند وضعیت تمرین کاربر را براساس الگوریتم حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهد، بلکه پیشنهاد‌ها آموزشی و شاخص عملکرد دویدن را نیز ارائه می‌دهد تا به آن‌ها کمک کند توانایی و استقامت دویدن خود را بهبود بخشند.

از سوی دیگر، نسل پیشین این ساعت هوشمند نیز در بخش سلامتی چیزی کم نگذاشته است. حسگرهای ضربان قلب، فشار خون و پایش وضعیت خواب تنها قابلیت‌های ارائه شده نیستند. شیائومی Watch S1 موارد دیگری از جمله بیش از ۱۱۷ حالت ورزشی مختلف (۱۹ حالت حرفه‌ای برای انواع ورزش‌ها و رشته‌ها مانند پیاده‌روی، کوهنوردی، شنا، آمادگی جسمانی و …) را نیز ارائه می‌کند.

شیائومی واچ اس ۲ در رنگ آبی

به‌راحتی می‌توان سرعت، مدت زمان ورزش، مسافت طی‌شده و اطلاعات مربوط به فعالیت ورزشی را به صورت لحظه‌ای در واچ S1 مشاهده کرد و به صورت خودکار، توقف فعالیت‌های کاربر شناسایی می‌شود. همچنین، در انتهای جلسه‌ی ورزشی، تمام اطلاعات در اپ Mi Wear قابل مشاهده خواهند بود.

از دیگر موارد موجود در Watch S1 می‌توان به سنسور پایش وضعیت خواب اشاره کرد که می‌تواند اطلاعات مربوط به مدت زمان خواب، سطح اکسیژن خون و ضربان قلب را دراختیار کاربر قرار دهد. همچنین داده‌هایی درباره‌ی سطح اکسیژن خون و ضربان قلب نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سایر قابلیت‌ها

ساعت شیائومی S2 دارای میکروفون و بلندگوی داخلی برای عملکرد تماس بلوتوثی است. همچنین ویژگی ردیابی ایمنی نیز ارائه می‌شود که در مواقع خطر می‌تواند موقعیت کاربر را به مخاطبان از پیش‌ تعیین‌شده، ارسال کند. این محصول مجموعه‌ای از اپ‌ها عرضه می‌شود و توانایی پشتیبانی از GPS، بلوتوث ۵.۲ و NFC را دارد.

مدل ۴۶ میلی‌متری شیائومی S2 باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و ادعا می‌شود که ۱۲ روز دوام می‌آورد، درحالی‌که مدل ۴۲ میلی‌متری از باتری ۳۰۵ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند.

ساعت شیائومی S1 از شارژ بی‌سیم برای باتری ۴۷۰ میلی‌آمپر ساعتی خود پشتیبانی می‌کند. در جعبه، پد شارژ بی‌سیم کوچکی وجود دارد که کاملاً با ساعت سازگار است. بااین‌حال، می‌توانید ساعت را روی هرکدام از پدهای شارژی قبلی‌تان بگذارید یا آن را در پشت گوشی هوشمندی قرار دهید که از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند.

مجموعه ویژگی‌های آن عبارت‌اند از: پشتیبانی از آمازون الکسا با دستورهای صوتی، پشتیبانی از بلوتوث 5.2/BLE، پشتیبانی پرداخت NFC (فقط ازطریق مستر کارت)، GPS دوبانده‌ی داخلی و حسگرهای معمول ردیابی سلامت (ازجمله بررسی خواب، ضربان قلب و SpO2).

اگر قصد خرید مدل ۴۲ میلی‌متری واچ S2 را دارید، گزینه‌های رنگی مشکی و طلایی جلوی شما قرار می‌‎گیرند. اما نسخه‌ی ۴۶ میلی‌متری در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای دردسترس خواهد بود. درضمن، قاب استیل ضد زنگ این محصول، می‌تواند با طیف وسیعی از دستبندهای مختلف از جمله چرم و سیلیکون ترکیب شود.

بند شیائومی واچ اس ۲ از مواد سیلیکون سازگار با پوست ساخته شده که نرم و صاف است و می‌توان به‌راحتی از آن برای ساعت‌های طولانی استفاده کرد. رنگ‌های متعدد آن نیز باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی ساعت هوشمند جدید شرکت مذکور را با لباس‌های مختلف ست کنید.

ساعت هوشمند واچ S2 شیائومی مدل 46 میلی‌متری / Xiaomi Watch S2 46mm مشکی

واچ اس وان در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود. در هر جعبه نیز، دو بند وجود دارد؛ بنابراین، می‌توانید بین چرم درجه‌یک یا لاستیک فلورئو اسپرت‌تر یکی را انتخاب کنید.

درنهایت هم باید گفت قیمت شیائومی واچ S1 از حدود ۱۴۵ دلار، نسخه‌ ۴۲ میلی ‌متری شیائومی واچ S2 از حدود ۱۴۳ دلار و مدل ۴۶ میلی ‌متری از حدود ۱۵۷ دلار آغاز می‌شود.


کلام آخر

نسل جدید ساعت هوشمند شیائومی تغییرات خوبی داشته و می‌توان گفت در بخش‌های مختلفی از جمله طراحی، رنگ‌بندی و ویژگی‌های سلامت حرفی برای گفتن دارد. اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام‌یک از ساعت‌ها، واچ S1 یا واچ S2، روی مچ دستتان قرار بگیرند.

به نظر شما همراهان زومیت کداوم ساعت هوشمند برای خرید بهتر است؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


در ادامه فهرست مشخصات ساعت‌های هوشمند جدید شیائومی را مشاهده می‌کنید:







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
133