هویت بصری فلایتیو بهدنبال اصلاح سیاستهای مدیریتی تغییر کرد
فلایتیو، سامانهی خرید اینترنتی بلیت سفر و رزرو هتل، هشتم مرداد با برگزاری نشستی آنلاین، هویت بصری جدید خود را رونمایی کند. در ابتدای نشست، علی کشفی، همبنیانگذار فلایتیو، دربارهی تأثیر شیوع ویروس کرونا بر کسبوکار شرکت و ۹۰ درصد کاهش فروش سخن گفت. با گذشت چند ماه از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران، فلایتیو درنهایت امسال توانست ۴۰ درصد فروش خود را به حالت قبل بازگرداند؛ البته کشفی میگوید بازگشت کامل به وضعیت پیش از کرونا برای تمام صنعت گردشگری ممکن است بیش از سه سال طول بکشد.
فلایتیو در نظر دارد با تغییر سیاستهای مدیریتی، از تأثیرهای بزرگتر بعدی با وقوع بحرانها بکاهد. در همین زمینه، کشفی از تغییر لوگو و برند فلایتیو خبر داد.
عبور از بحران کرونا
از دیگر عواملی که فلایتیو را به فکر تغییر برند خود انداخت، وقوع سیل در ابتدای سال پیش و قطعی اینترنت در آبان ۱۳۹۸ بود. همبنیانگذار فلایتیو میگوید با پشتسرگذاشتن دورهی بهبود پس از شیوع ویروس کرونا، به دوران پساکرونا میرسیم که اعمال تغییرات زیادی در افراد و کسبوکارها طلب میکند.
با اینکه شیوع کرونا صنعت گردشگری را در تمام دنیا تحتتأثیر شدید قرار داد، تعدیل نیرویی در فلایتیو رخ نداد. کشفی در پاسخ به این پرسش که :شرکت چگونه توانسته چنین بحرانی را مدیریت کند؟» میگوید: «تمام تلاش خود را کردیم تا نیرویی تعدیل نکنیم؛ اما این اتفاق با شیوع کرونا در بعضی از شرکتهایی رخ داد که از دیدگاه من ربطی به بحث کرونا نداشت و این شرکتها از پیش برای آن برنامه داشتند.»
درادامه، کشفی از سرمایهگذاری بهمن سال گذشتهی صباایده روی فلایتیو در ازای واگذاری ۲۰ درصد سهام شرکت گفت که به رشد و بقای فلایتیو در وضعیت بحرانی ناشی از شیوع کرونا کمک شایانی کرد. استرداد بلیتهای مسافران در دورهی شیوع کرونا به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال نیز از دیگر عواملی بود که به فلایتیو کمک کرد بحران را پشتسر بگذارد.
برنامههای فلایتیو برای آینده
علی کشفی میگوید بهمنظور آمادهشدن برای بحرانهای احتمالی آینده، قرار است قالبی برای توافق با شرکای خارجی و ایرلاینها، همکاری با هتلها و شیوهی تأمین گردش مالی و ارائهی خدمات ارزش افزوده طراحی کنیم تا خود دچار سردرگمی نشویم و خدمات باکیفیت به کاربران ارائه دهیم.
همچنین بهگفتهی کشفی، زمینهی دورکارشدن تمام نیروهای فلایتیو در حال آمادهسازی است تا این شرکت بتواند به مهمترین چشمانداز خود، یعنی ایجاد ساختاری مناسب برای مدیریت و تداوم کسبوکار در بحرانهایی مانند ویروس کرونا، جامهی عمل بپوشاند.