از هر ۱۰ آیفون اپل، ۷ آیفون با نمایشگرهای OLED سامسونگ عرضه می‌شوند

{title limit=50}

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان است. اگرچه بسیاری از ما این برند را بیشتر با گوشی‌های هوشمندش می‌شناسیم اما غول فناوری کره‌ی جنوبی، در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که یکی از آن‌ها، سامسونگ دیسپلی است؛ واحدی که وظیفه‌ی توسعه و تولید فناوری‌های مرتبط با نمایشگر را برعهده دارد. شرکت مذکور نمایشگرهای موردنیاز خود و همچنین رقبایی مثل اپل را تولید می‌کند. به‌نظر می‌رسد سامسونگ دیسپلی در کسب‌وکار خود به‌قدری موفق عمل کرده است که از هر ۱۰ آیفون فروخته شده در جهان، ۷ دستگاه از صفحه‌نمایش‌های OLED آن استفاده می‌کنند.

سامسونگ درسال جاری، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی پنل‌های OLED سری آیفون ۱۴ بوده است

اپل با چندین تأمین‌کننده قرارداد همکاری منعقد کرده است تا نمایشگرهای OLED موردنیاز برای آیفون‌های این شرکت را تولید کنند که ازجمله می‌توان به ال‌جی دیسپلی، BOE و سامسونگ دیسپلی اشاره کرد. طبق گزارش‌های اخیر، سامسونگ درسال جاری بیشترین تعداد پنل‌های OLED را برای سری آیفون ۱۴ تولید کرده است. گفته می‌شود اپل بیش‌از ۱۲۰ میلیون پنل OLED برای سری آیفون ۱۴ سفارش داده که تقریباً ۷۰ درصد آن‌ها را رقیب قدیمی آن یعنی سامسونگ خواهد ساخت.

به گزارش Gizmochina، غول فناوری کره‌ی جنوبی انتظار دارد حدود ۸۰ میلیون پنل از ۱۲۰ میلیون پنل موردنیاز اپل را تولید کند. نزدیک‌ترین رقیب سامسونگ، ال‌جی دیسپلی است که گفته می‌شود حدود ۲۰ میلیون واحد از پنل‌های OLED موردنیاز برای سری آیفون ۱۴ را تولید کند و ازطرف دیگر BOE نیز حدود ۶ میلیون پنل دیگر برای پرچم‌داران جدید شرکت اهل کوپرتینو خواهد ساخت. سامسونگ پنل‌های OLED را برای هرچهار مدل آیفون ۱۴ عرضه می‌کند، درحالی‌که ال‌جی دیسپلی، پنل‌های موردنیاز برای آیفون ۱۴ معمولی ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶٫۷ اینچی را تولید خواهد کرد. BOE نیز فقط پنل‌های OLED آیفون معمولی ۶٫۱ اینچی را تأمین می‌کند.

نمایشگرهای OLED ازجمله گران‌ترین قطعات مورداستفاده در آیفون محسوب می‌شوند. با درنظر گرفتن این موارد، باید گفت که فروش هر آیفون، برای سامسونگ نیز سوددهی دارد. با تمام این اوصاف، این واقعیت که شرکت آمریکایی در بازار گوشی‌های هوشمند از همه‌ی رقبای خود ازجمله سامسونگ پیشی گرفته است، تغییر نخواهد کرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
251