پیام‌های خصوصی توییتر رمزنگاری می‌شوند؛ ایلان ماسک: تماس صوتی و ویدیویی نیز اضافه خواهیم کرد

{title limit=50}

ایلان ماسک، رهبر جدید توییتر، بارها به‌صورت عمومی گفته است که تمایل دارد بخش پیام‌های خصوصی این شبکه‌ی اجتماعی را بهتر کند. او در جلسه‌ای حضوری با کارکنان توییتر، جزئیات بیشتری درباره‌ی تغییراتی که بخش دایرکت در آینده تجربه می‌کند دردسترس قرار داد.

ورج که مدعی دسترسی به یک فایل صوتی از جلسه‌ی اخیر شده، به نقل از کارکنان توییتر می‌نویسد در جلسه‌ی موردبحث اسلایدهای متعددی با عبارت «توییتر ۲» به نمایش گذاشته شده‌اند. ماسک نخستین‌بار در ایمیلی شبانه، به عبارت توییتر ۲ اشاره کرده و از کارمندان خواسته بود به فرهنگ کاری مبتنی‌بر سخت‌کوشی متعهد شوند.

ماسک در گفت‌وگو با کارکنان اعلام کرده که توییتر پیام‌های خصوصی را رمزنگاری می‌کند. توییتر همچنین قابلیت برقراری تماس صوتی و ویدیویی رمزنگاری‌شده در بین حساب‌های کاربری را دردسترس قرار خواهد داد.

ایلان ماسک به کارکنان توییتر گفت: «می‌خواهیم به کاربران امکان دهیم که بدون نگرانی درباره‌ی حریم خصوصی‌، افشای پیام‌هایشان در صورت رخنه‌ی اطلاعاتی توییتر یا احتمال جاسوسی از پیام‌های آن‌ها توسط فردی در داخل توییتر، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.» ماسک در ادامه‌ی سخنانش اضافه کرد: «چنین اتفاقی قطعاً جالب نیست، اما قبلا چند بار به وقوع پیوسته است.»

ادعای ایلان ماسک درباره‌ی افشای پیام‌های خصوصی توییتر با واقعیت هم‌خوانی دارد. در سال ۲۰۱۸ توییتر هشدار داد که به مدت بیش از یک سال، فرد یا افرادی در خارج از این شبکه‌ی اجتماعی به پیام‌های خصوصی بین کسب‌و‌کارها و مشتریان‌شان دسترسی داشته‌اند. اوایل سال جاری میلادی دولت آمریکا یکی از کارکنان سابق توییتر را به جاسوسی از داده‌های کاربران برای عربستان سعودی متهم کرد.

توییتر در سال‌های اخیر چند بار تلاش کرده پیام‌های خصوصی را رمزنگاری کند اما در نهایت از این کار خودداری کرده است. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که تصمیم ماسک برای اضافه کردن سیستم رمزنگاری به توییتر ۲ جدی است: «وضعیت باید این‌گونه باشد که حتی اگر فردی اسلحه روی سرم گذاشت، نتوانم پیام‌های خصوصی هیچ‌کسی را ببینم.»

ایلان ماسک در ادامه‌ی سخنانش پیام‌رسان سیگنال را ستایش کرد. ماسک می‌گوید با خالق این اپلیکیشن صحبت کرده و احتمالاً او به توییتر برای رمزنگاری پیام‌های خصوصی کمک خواهد کرد. به گفته‌ی ایلان ماسک، خالق سیگنال قبلا در توییتر کار می‌کرده و به‌دنبال رمزنگاری بخش دایرکت بوده است، اما مدیران وقت توییتر او را نادیده گرفته‌اند.

ایلان ماسک اعتقاد دارد که توییتر در صورت ارائه‌ی قابلیت تماس صوتی و ویدیویی ازطریق بخش دایرکت، به پلتفرم بهتری تبدیل می‌شود. ماسک می‌گوید در پیام‌رسانی مثل سیگنال برای برقراری تماس باید شماره‌تلفن خود را ارائه دهید، اما توییتر به کاربران امکان خواهد داد بدون ارائه‌ی شمار‌ه‌تلفن، با بقیه تماس بگیرند. مدیران پیام‌رسان سیگنال گفته‌اند که قصد دارند وابستگی این اپلیکیشن به شماره‌تلفن را از بین ببرند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
143