کوالکام دو تراشه S5 Gen 2 و S3 Gen 2 را برای بهبود کیفیت پخش صدا رونمایی کرد

{title limit=50}

کوالکام در روز دوم «همایش اسنپدراگون ۲۰۲۲» دو تراشه‌ی جدید به نام Qualcomm S5 Gen 2 و Qualcomm S3 Gen 2 معرفی کرد که به پخش صدا ارتباط دارند و ازطریق بلوتوث فعالیت می‌کنند. کوالکام می‌گوید S5 Gen 2 و S3 Gen 2 پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های صوتی ساخته‌شده توسط این شرکت هستند و به‌گونه‌ای بهینه شده‌اند که بیشترین سازگاری را با سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8 Gen 2 داشته باشند.

هر دو تراشه‌ی صدامحور جدید کوالکام قابلیت‌های متنوعی در خود دارند و به ادعای این شرکت، مصرف انرژی آن‌ها کم است. اولین قابلیت مهم، صدای فراگیر با پشتیبانی از حرکات سر کاربر است. این فناوری باعث می‌شود به هنگام گوش‌دادن به موسیقی بیش از پیش در آن غوطه‌ور شوید. بسیاری از سرویس‌های استریم موسیقی در سال‌های اخیر به صدای فراگیر مجهز شده‌اند و شماری از ایربادها همین حالا هم از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

Snapdragon S3 Gen 2 & S5 Gen 2

کوالکام می‌گوید دو تراشه‌ی Qualcomm S5 Gen 2 و Qualcomm S3 Gen 2 پخش صدا ازطریق بلوتوث را بدون افت کیفیت ممکن می‌کنند و عملکرد آن‌ها به هنگام تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی، بدون لگ خواهد بود. کوالکام می‌گوید تأخیر بین ایرباد و گوشی‌های هوشمند به‌لطف تراشه‌های جدیدش به تنها ۴۸ میلی‌ثانیه می‌رسد.

براساس نوشته‌ی اندروید سنترال، دو تراشه‌ی جدید از نسل سوم فناوری حذف نویز تطبیقی کوالکام که صدای باد را از بین می‌برد، پشتیبانی می‌کنند. تراشه‌های جدید توانایی پشیتبانی از حالت شفافیت تطبیقی را نیز دارند و به‌صورت خودکار گفتار را تشخیص می‌دهند. ایربادهای رده‌بالای امروزی به‌سادگی در بین حالت‌های حذف نویز و شنیدن صدای محیط جابه‌جا می‌شوند. کوالکام می‌گوید فرایند جابه‌جایی بین این دو حالت به‌لطف S5 Gen 2 و S3 Gen 2 تسریع می‌شود.

بلوک های پردازشی تراشه S5 Gen 2 و S3 Gen 2 کوالکام

دو تراشه‌ی جدید کوالکام برای اسپیکرها، ایربادهای خوش‌قیمت و محصولات صدامحور دیگر بهینه می‌شوند تا فناوری Snapdragon Sound به‌صورت گسترده‌تری به دست مشتریان برسد. کوالکام می‌گوید اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های S5 Gen 2 و S3 Gen 2 در نیمه‌ی اول ۲۰۲۳ از راه می‌رسند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
65