شاید سری پیکسل ۸ با تراشه مبتنی‌بر اگزینوس ۲۳۰۰ عرضه شوند

{title limit=50}

زمان زیادی از عرضه‌ی رسمی گوشی‌های سری پیکسل ۷ نگذشته است، اما از همین‌حالا گزارش‌هایی درمورد نسل بعدی پرچم‌داران غول جستجوی اینترنت دردسترس قرار گرفته است. انتظار می‌رود این دو گوشی با نام پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو روانه‌ی بازار شوند. وب‌سایت آلمانی وین‌فیوچر اخیراً جزئیاتی درمورد این دو دستگاه به‌اشتراک گذاشته است که جالب به‌نظر می‌رسند.

گزارش وین‌فیوچر براساس کدهای عمومی اندروید ارائه شده است و امکان دارد دو دستگاه شیبا و هاسکی، صرفاً محصولات آزمایشی باشند و هرگز شاهد معرفی مدل تجاری آن‌ها نباشیم. با این وجود در ادامه به یافته‌های این گزارش اشاره می‌کنیم.

پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو، به‌ترتیب به کد Shiba و Husky شناخته می‌شوند. این نام‌گذاری مطابق با پرچم‌داران کنونی گوگل یعنی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو است که به‌ترتیب با نام رمز Panther و Cheetah عرضه شدند.

گزارش اخیر درمورد سری پیکسل ۸ با خبرهای ماه آگوست مطابقت دارد زیرا پیش‌از این گفته شده بود نسل سوم تراشه‌ی تنسور با همکاری سامسونگ تولید خواهد شد. این سیستم-روی-چیپ با اسم‌رمز Zuma شناخته می‌شود و مثل تنسور G2 از همان مودم G5300 ساخت سامسونگ بهره خواهد برد.

غیر از موارد فوق، هیچ جزئیات دیگری درمورد سری پیکسل ۸ دردسترس نیست. ازطرفی سامسونگ اخیراً کار روی تراشه‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ را آغاز کرده است که به‌نظر می‌رسد جانشین اگزینوس ۲۲۰۰ خواهد بود و انتظار می‌رود مدل‌های اروپایی سری گلکسی S23 با این سیستم-روی-چیپ عرضه شوند، اما شاید این تراشه به‌عنوان پلتفرم مرجع برای نسل سوم پردازنده‌ی تنسور گوگل عمل کند.

نسل بعدی پرچم‌داران گوگل با رم ۱۲ گیگابایتی عرضه خواهند شد و به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا خواهند کرد. گفته می‌شود اسم‌رمز نسخه‌ی آینده‌ی اندروید نیز Upside Down Cake خواهد بود. پیکسل ۸ احتمالاً به صفحه‌نمایشی با وضوح ۲۲۶۸ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد شد، درحالی‌که انتظار می‌رود نمایشگر پیکسل ۸ پرو از وضوح ۲۸۲۲ در ۱۳۴۴ پیکسل بهره ببرد.

طبق گزارش‌های قبلی، امکان دارد پیکسل ۸ پرو به حسگر اثرانگشت اولتراسونیک مجهز شود که نسبت‌به حسگر اثرانگشت نوری سری پیکسل ۷ و پیکسل ۶، سرعت و دقت بالاتری ارائه می‌دهد.

صرف‌نظر از شایعات، هنوز یک‌سال تا معرفی سری پیکسل ۸ باقی مانده است و شاید تا آن زمان، بسیاری از مشخصات این گوشی‌ها تغییر کند. شاید قبل از رونمایی نسل بعدی پرچم‌داران گوگل، شاهد معرفی پیکسل 7a و شاید پیکسل اولترا باشیم؛ دستگاه رده‌بالایی که گفته می‌شود از دوربین‌های خارق‌العاده‌ بهره خواهد برد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
223