با کاهش قدرت خرید شهروندان ژاپن، فروش آیفون دست دوم در این کشور رشد کرد

{title limit=50}

افت ارزش یِن دربرابر دلار آمریکا باعث شده است فروش آیفون دست دوم در کشور ژاپن افزایش پیدا کند. آن‌طور که تحلیلگران می‌گویند، اکثر خریداران ژاپنی ترجیح می‌دهند به‌جای تهیه‌ی آیفون‌های کاملاً جدید، با هزینه‌ی کمتر، گوشی خود را با آیفون دست دوم تعویض کنند.

ارزش ین دربرابر دلار به کمترین حد در ۳۲ سال اخیر رسیده و باعث شده است نحوه‌ی هزینه‌کرد مردم در کشور ژاپن تا حد قابل توجهی تحت تأثیر قرار بگیرد. ژاپن سومین اقتصاد بزرگ دنیا است، اما ظاهراً شهروندان ژاپنی بیشتر ترجیح می‌دهند پول خود را صرف کالاهای دست دوم کنند، از جمله وقتی بحث به خرید گوشی هوشمند می‌رسد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید به موجب افت ارزش ین، قیمت آیفون در ژاپن بسیار بالا رفته است. البته افزایش قیمت آیفون صرفاً وابسته به افت ارزش ین نبوده است. اپل آیفون ۱۴ را در بازار آمریکا با همان قیمت ۷۹۹ دلارِ آیفون ۱۳ عرضه کرد، اما در اکثر نقاط دنیا از جمله ژاپن شاهد افزایش قیمت آیفون از سوی اپل بودیم.

آیفون ۱۴ در بازار ژاپن ۲۰ درصد گران‌تر از آیفون ۱۳ است. اپل چند ماه پیش قیمت آیفون ۱۳ را نیز بالا برد. در آن زمان قیمت کانفیگ پایه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی از ۹۹٬۸۰۰ ین به ۱۱۷٬۸۰۰ ین رسید.

یک کارمند ژاپنی در گفت‌و‌گو با رویترز به قیمت بالای آیفون ۱۴ در ژاپن اشاره می‌کند و می‌گوید: «با قیمت بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ ین، آیفون ۱۴ بیش از حد گران است و من از پس هزینه‌اش برنمی‌آیم. اگر باتری گوشی تا ۱۰ سال دوام می‌آورد، خوب بود.» او می‌گوید به‌جای تهیه‌ی آیفون ۱۴ در نهایت تصمیم گرفته است مدل دست دوم آیفون SE را خریداری کند.

تحلیلگران می‌گویند تمام فروش گوشی‌های دست دوم وابسته به افزایش تقاضا از سوی شهروندان ژاپن نیست. ژاپن هم‌اکنون از گردشگران خارجی زیادی میزبانی می‌کند. بسیاری از این افراد پس از ورود به ژاپن سراغ تهیه‌ی گوشی دست دوم می‌روند، چون این گوشی‌ها با اپراتورهای محلی ژاپن سازگارند.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
4004