پایان عمر سری پیکسل ۴؛ این گوشی‌ها دیگر به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت نخواهند کرد

{title limit=50}

سری پیکسل ۴ گوگل پس‌از سه‌سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری منظم، اکنون به پایان‌ چرخه‌ی دریافت آپدیت‌های جدید رسیده‌اند. وصله‌های امنیتی اکتبر ۲۰۲۲ به‌نوعی آخرین آپدیتی بود که برای دارندگان این گوشی‌ها دردسترس قرار گرفت. علاوه‌براین اندروید ۱۳ آخرین ارتقای بزرگ سیستم‌عامل برای این دو محصول است.

گوگل اخیراً وصله‌ی امنیتی نوامبر ۲۰۲۲ را برای گوشی‌های سری پیکسل خود منتشر کرده است، اما سری پیکسل ۴ جایی در فهرست این ماه ندارند. این موضوع نشان می‌دهد که دو دستگاه مورداشاره از این به‌بعد به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه را دریافت نخواهند کرد. بااین‌حال، غول جستجوی اینترنت معمولاً چندماه پس‌از انتشار آخرین به‌رورسانی امنیتی برای اکثر محصولات خود، یک آپدیت نهایی دیگر با هدف رفع اشکالات قبلی و بهبود کارایی، ارائه کرده است و انتظار می‌رود همین اقدام را برای سری پیکسل ۴ نیز انجام دهد اما نمی‌توان به‌طور قاطعانه درمورد تاریخ انتشار آن صحبت کرد.

اگرچه امکان دارد کاربران پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال به پایان راه رسیده باشند اما امکان نصب رام‌های سفارشی و غیررسمی همچنان دردسترس این افراد است. استفاده از کاستوم‌ رام‌ می‌تواند جان تازه‌ای به دستگاه‌های قدیمی ببخشد. دارندگان این دو گوشی می‌توانند با دنبال کردن دستورالعمل‌های مربوطه، رام سفارشی موردنظرشان را روی دستگاه خود نصب کنند.

LineageOS و سایر پروژه‌های مشابه، سری پیکسل ۴ را تا یک سال دیگر نیز زنده نگه می‌دارند و همچنین می‌توانید نسخه‌های آینده‌ی اندروید را روی این دستگاه‌ها امتحان کنید. با دنبال کردن روش نصب رام‌های سفارشی در انجمن مخصوص پیکسل ۴ و پیکس ۴ ایکس‌ال در XDA، می‌توانید همه‌ی رام‌های غیررسمی سازگار با این دو دستگاه را بررسی کنید.

اگر با روش استفاده از رام‌های سفارشی آشنایی ندارید، ابتدا باید روش روت کردن گوشی اندرویدی و نصب ریکاوری سفارشی و همچنین GApps را بررسی کنید. درنهایت اگر از نصب رام غیررسمی راضی نبودید، می‌توانید ازطریق فلش‌کردن، آخرین رام رسمی کارخانه‌ای را روی گوشی خود نصب و اجرا کنید.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
43