اپل تأثیر شیوع کرونا روی تولید آیفون ۱۴ پرو را تأیید کرد

{title limit=50}

از اواخر ماه اکتبر، گزارش‌های متعددی درمورد کارخانه‌ی ژنگژو فاکسکان و تأثیرات و تغییرات ایجادشده در این مرکز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا منتشر شده است و اپل سرانجام اعلام کرد که مشکلی در این کارخانه وجود دارد.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو روز گذشته با انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد، محدودیت‌های کووید ۱۹ به‌طور موقت روی تأسیسات اصلی مونتاژ آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که در ژنگژو چین واقع شده، تأثیر داشته و درحال‌حاضر ظرفیت تولید این کارخانه به‌میزان درخورتوجهی کاهش یافته است.

اپل می‌گوید میزان تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان روبه افزایش است اما این شرکت انتظار دارد دو گوشی مذکور با تأخیر طولانی‌تر از آن‌چه پیش‌بینی شده بود، به‌دست مشتریان برسد و درنتیجه خریداران این مدل‌ها باید زمان بیشتری برای دریافت گوشی جدید خود صبر کنند.

اپل خاطرنشان کرد:

سلامت و ایمنی کارگران زنجیره‌ی تأمین ما، درست مثل دوره‌ی همه‌گیری کرونا، در اولویت قرار دارد. البته ما با فاکسکان همکاری نزدیکی داریم تا ضمن حفظ ایمنی و سلامت کارگران، بتوانیم سطح تولید را به حالت عادی برگردانیم.

به گزارش اپل‌اینسایدر، اعلام خبر تأثیر شیوع کویید ۱۹ روی تولید آیفون ۱۴ پرو در چنین سطحی بسیار کم اتفاق می‌افتد. اپل معمولاً به شایعات یا گزارش‌های مرتبط با تأمین‌کنندگان و محصولات خود واکنش نشان نمی‌دهد و درصورت تأیید یک خبر، آن را با رسانه‌ها و با انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی به اطلاع عموم می‌رساند.

اپل معمولاً میزان تقاضا برای محصولات خود را فقط در گزارش‌های مربوط به نتایج مالی سه‌ماهه اعلام می‌کند. اخیراً گزارش‌هایی مبنی‌بر شیوع کرونا در تأسیسات فاکسکان منتشر شده است که توضیحاتی درمورد تلاش‌های برخی کارگران برای فرار از محیط کار ارائه می‌دهند. اکنون بیانیه‌ی اپل تأیید می‌کند که وضعیت گسترش کووید ۱۹ در تأسیسات مونتاژ آیفون بسیار جدی است.

فاکسکان از زمان شیوع کرونا، روش تولید «حلقه‌ی بسته» را اتخاد کرده است؛ راهکاری که ارتباط کارگران را با دنیای بیرون از تأسیسات این شرکت، محدود می‌کند. این سیاست همچنین تغییراتی در دسترسی به غذاخوری اعمال کرده و کارگران به غذاخوردن در خوابگاه‌ها وادار می‌کند تا انتشار ویروس به‌حداقل ممکن کاهش یابد.

فاکسکان پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی‌بر عدم وجود غذا و نوشیدنی کافی در کنار سایر منابع، و همچنین تصمیم کارمندان برای ترک این کارخانه، به‌منظور مقابله با مشکلات مذکور، تلاش‌هایی انجام داده است که ازجمله می‌توان به ارائه‌ی منابع بیشتر به تأسیسات و همچنین افزایش درخورتوجه سطح پاداش‌های روزانه برای تشویق کارگران به ماندن و ادامه‌ی کار اشاره کرد.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
156