به‌روزرسانی اندروید 12L مایکروسافت با ظاهری شبیه ویندوز برای سرفیس Duo و Duo 2 منتشر شد

{title limit=50}

شاید ویندوز برای گوشی‌های هوشمند پروژه‌ای منسوخ‌ باشد؛ اما روح آن همچنان فضای اندروید را دربر می‌گیرد؛ زیرا مایکروسافت از مضامین پیشرفته‌ی اندروید 12L بهره گرفته است تا ظاهر گوشی‌های تاشو سرفیس Duo و سرفیس Duo 2 را با رابط کاربری Fluent UI مطابقت دهد که در ویندوز ۱۱ استفاده شده است.

به‌نوشته‌ی GSMArena، بخش اعلان‌ها و صفحه‌ی تنظیمات و بخش فعالیت‌های لانچر مایکروسافت در به‌روزرسانی اندروید 12L برای سرفیس‌ Duo و Duo 2 به‌گونه‌ای تغییر شکل داده شده‌اند تا ظاهری شبیه ویندوز داشته باشند. این یعنی نمادها و رنگ‌ها و کنترل‌های رابط کاربری با سبک ویندوز ۱۱ هماهنگ شده‌اند. بسیاری از نواحی این پوسته اکنون تار شده‌ است که این ویژگی درواقع بخشی از زبان طراحی سیستم‌عامل دسکتاپ غول فناوری ردموندی محسوب می‌شود. علاوه‌براین، تصویر زمینه‌های موجود در ویندوز اکنون برای این گوشی‌های تاشو نیز دردسترس قرار گرفته‌اند.

قابلیت Slim Pen 2 که در سرفیس Duo 2 پشتیبانی می‌شود، اکنون عملکردی شبیه کامپیوترهای شخصی سری سرفیس دارد و می‌توان با ضربه‌زدن روی دکمه‌ی بالای آن، نوار راه‌اندازی سریع یا میان‌برهایی برای برنامه‌های مرتبط را مشاهده کرد.

پلتفرم مایکروسافت Teams نیز چند به‌روزرسانی دریافت کرده است و اکنون می‌توانید جلسه‌ها را ازطریق ابزارک Time انتقال دهید و مصرف باتری با استفاده از تخلیه‌ی‌ بار سنگین پردازشی به شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری نیز بهبود یافته است. علاوه‌براین، ابزارک‌های جدید مکالمات به شما اجازه می‌دهند چت‌های خاصی را در صفحه‌ی اصلی قرار دهید. ابزارک‌های جدید دیگری نیز برای نمایش عکس‌های وان‌درایور به این پلتفرم اضافه شده‌اند.

به‌روزرسانی جدید مایکروسافت شامل همه‌ی پیشرفت‌های معمول نسخه‌ی اصلی اندروید 12L نیز می‌شود که ازجمله می‌توان به نشانگرهای نوار وضعیت دوربین و میکروفون و ردیاب حریم خصوصی برای نمایش فهرست برنامه‌هایی اشاره کرد که در ۲۴ ساعت گذشته از دوربین یا میکروفون استفاده کرده‌اند.

حجم به‌روزرسانی اندروید 12L برای سرفیس Duo و سرفیس Duo 2 به‌ترتیب ۲٫۶ و ۳٫۲ گیگابایت است و وصله‌ی امنیتی ماه اکتبر نیز روی آن اعمال شده است. برای دانلود و نصب این به‌روزرسانی می‌توانید در سرفیس Duo خود به مسیر System > System Update مراجعه کنید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
47