یوتیوب تماشای ویدئو با وضوح 4K را مشروط به داشتن اشتراک پریمیوم کرد [بهروزرسانی: لغو شد]
بهروزرسانی ۲۶ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۹:۱۵: یوتیوب با انتشار توییتی جدید اعلام کرد: «ما این آزمایش را بهطور کامل خاموش کردهایم. بینندگان اکنون باید بتوانند به وضوح 4K بدون داشتن اشتراک پریمیوم دسترسی پیدا کنند.» پایان این آزمایش لزوماً بدین معنی نیست که یوتیوب در آینده مجددا چنین کاری انجام نمیدهد. یوتیوب فعلاً نگفته که چه بازخوردهایی از آزمایش اخیر دریافت کرده است. جدیدترین گزارش مالی گوگل نشان میدهد سرعت رشد یوتیوب کم شده، بنابراین بعید نیست که این پلتفرم ازطریق پولی کردن محتوای 4K بهدنبال افزایش درآمد باشد.
متن اصلی خبر: یوتیوب بزرگترین پلتفرم اشتراکگذاری ویدیو در سراسر دنیا است و کاربران یوتیوب میتوانند ویدئوهای خودشان را با بیشترین وضوح ممکن آپلود کنند. این پلتفرم ویدئویی در حالت عادی تبلیغ نشان میدهد؛ اما برای خلاصشدن از دست تبلیغات میتوانید سرویس اشتراکی یوتیوب پریمیوم را تهیه کنید.
درحالحاضر، یکی از مزیتهای مهم یوتیوب پریمیوم نمایشندادن تبلیغ است؛ اما بهنظر میرسد که یوتیوب قصد دارد تفاوتهای بین سرویس عادی و سرویس پریمیوم را بیشتر کند. شماری از کاربران در ردیت و توییتر میگویند در نسخهی iOS یوتیوب برای مشاهدهی ویدئو در وضوح 4K مجبورند اشتراک پریمیوم تهیه کنند. احتمالاً این تغییر در سایر نسخههای یوتیوب نیز اعمال شده است.
درحالحاضر، صرفاً تعداد محدودی از کاربران نسخهی iOS یوتیوب برای مشاهدهی ویدئو 4K بهمشکل خوردهاند. فعلاً مشخص نیست که یوتیوب تغییر اعمالشده را بهصورت گستردهتر دردسترس قرار میدهد یا نه.
بهگزارش مکرومرز، پلن اشتراکی استاندارد یوتیوب پریمیوم در ایالات متحده ماهانه ۱۱٫۹۹ دلار هزینه دارد. این سرویس اشتراکی افزونبر نمایشندادن تبلیغ، پخش محتوا در پسزمینه را امکانپذیر میکند و به کاربران امکان میدهد ویدئوها را برای مشاهده بهصورت آفلاین دانلود کنند.
یوتیوب فعلاً به درخواست رسانهها برای شفافسازی دربارهی تغییرات جدید پاسخ نداده است.