اندروید 12L به زودی و با الهام‌‌ از ویندوز ۱۱ برای گوشی‌های سرفیس دوئو منتشر می‌شود

{title limit=50}

مایکروسافت این روزها برای انتشار به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل بعدی گوشی‌های سرفیس دوئو سخت تلاش می‌کند. این سیستم‌عامل که قرار است نسخه‌ی 12L اندروید باشد با الهام از ویندوز ۱۱ طراحی شده و در بسیاری از بخش‌ها بازطراحی عناصر Fluent این نسخه از ویندوز، مانند بخش اعلانات، اپلیکیشن تنظیمات و فید لانچر مایکروسافت را ارائه می‌دهد.

به نظر می‌رسد در سیستم‌عامل جدید گوشی‌های سرفیس دوئو، قابلیت تار شدن برای بخش‌های بیشتری از سیستم‌عامل اعمال شده و انیمیشن‌ها نیز هنگام استفاده از ژست‌های حرکتی برای باز و بسته کردن اپلیکیشن‌ها روان‌تر اجرا می‌شوند؛ فعال و غیرفعال کردن قابلیت‌ها، دکمه‌ها و بخش‌های نمایش نوتیفیکیشن‌ها نیز به‌روز‌رسانی شده تا سبک طراحی جدید را منعکس کنند.

duo 1 & 2


به گزارش WindowsCentral، تمام نسخه‌های اندرویدی قبل از نسخه‌ی 12L، با زبان Material You گوگل طراحی شده بودند و 12L اولین نسخه‌ای از اندروید است که مایکروسافت برای توسعه‌ی آن، زبان طراحی Fluent را به کار گرفته است. در واقع این اقدام مایکروسافت و استفاده از زبان طراحی Fluent را می‌توان تلاشی برای نمایش بهتر گوشی‌های سرفیس دوئو و ترکیب ویندوز و اندروید دانست.

مایکروسافت قصد دارد Surface Duo را به‌عنوان افزونه‌ای برای کامپیوتر ویندوزی ارائه دهد و استفاده از زبان طراحی ویندوز 11 در برخی بخش‌های خاص، اقدامی است که به تحقق این ایده کمک می‌کند. برای مثال، یکی از شایعات به این امر اشاره دارد که در اندروید 12L مبتنی بر ویندوز ۱۱، بخش تنظیمات سریع در قسمت نوتیفیکیشن‌ها به پنل تنظیمات سریع ویندوز 11 شباهت بسیاری پیدا کرده و اپلیکیشن تنظیمات هم از آیکون‌هایی به سبک ویندوز 11 استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در رابط کاربری جدید سرفیس دوئو، منویی برای قلم این دستگاه‌ها وجود دارد که با ضربه زدن روی دکمه بالای این قلم (Surface Slim Pen 2) ظاهر می‌شود و کاربر می‌تواند با تنظیمات دلخواه برای هر اپلیکیشنی یک میانبر تعریف کند؛ این منو میزان باتری قلم را نیز نمایش می‌دهد. اندروید 12L از تم جدید مبتنی بر والپیپر اندروید نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند رنگ برجسته‌ی سیستم خود را براساس رنگ غالب در والپیپری که انتخاب کرده‌اند، تنظیم کنند؛ البته مشابه همین ویژگی از مدت‌ها قبل در سیستم‌عامل ویندوز وجود دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که مایکروسافت قصد دارد برای گوشی‌های سرفیس دوئو ارائه دهد، حالت جدید Duo Connect برای مشتریان سازمانی است که با اتصال به نمایشگری خارجی و بهره‌مندی از فضای ابری Windows 365 فراهم می‌‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت از همان ابتدا در نسخه‌ی 12L اندروید وجود خواهد داشت یا در به‌روزرسانی بعدی برای سازمان‌ها ارائه خواهد شد.

به‌روزرسانی اندروید 12L برای گوشی‌های سرفیس دوئو و سرفیس دوئو ۲ در حال حاضر در مراحل آزمایشی نهایی است و انتظار می‌رود که این نسخه در چند هفته‌ی آینده و به احتمال زیاد در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر منتشر شود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
11