میزان فروش گرافیک‌های انویدیا به کمترین میزان در دو سال اخیر رسید

{title limit=50}

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که انویدیا طی سه‌ماهه دوم سال جاری، کاهش شدیدی در فروش گرافیک‌های خود تجربه کرده و این کاهش نسبت به سه‌ماهه‌ی اول نیز درخورتوجه بود. البته این شرایط فقط مختص تیم سبز نیست، بلکه محموله‌های گرافیک‌های دسکتاپ در این بازه‌ی زمانی به‌طور کلی به پایین‌ترین‌ میزان خود در دو سال گذشته رسیده و بازار پردازنده‌های مرکزی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

آخرین گزارش JPR درمورد صنعت گرافیک، وضعیت بسیار نامناسبی را برای شرکت‌های سازنده‌ی این قطعات توصیف می‌کند. بازار امسال پس‌ از افزایش فروش در دوران قرنطینه، با کاهش تقاضا مواجه شده است و اقتصاد آشفته، همراه با افزایش تورم، اوضاع را بدتر می‌کند.

JPR اعلام کرده که در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری ۸۴ میلیون گرافیک روانه‌ی بازار شده که نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل آن ۱۴٫۹ درصد کمتر است. با نگاهی جداگانه به سه‌ شرکت تولیدکننده‌ی گرافیک‌، AMD با کاهش ۷٫۶ درصدی، اینتل با کاهش ۹٫۸ درصدی و انویدیا با کاهش ۲۵٫۷ درصدی مواجه شده‌اند.

آمار فروش گرافیک سه ماهه ۲۰۲۲

این آمار برای گرافیک‌های دسکتاپ حتی بدتر بود. محموله‌های این شرکت‌ها در این بخش طی سه‌ماهه دوم با ۲۲٫۶ درصد کاهش متوالی به حدود ۱۰٫۳۷ میلیون واحد رسید که از سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ به‌بعد، به کمترین سطح خود رسیده است.

به گزارش TechSpot، درمورد سهم کلی بازار، اینتل با گرافیک‌های یک‌پارچه‌ی خود همچنان پیشتاز بوده و سهم خود را به ۶۰ درصد افزایش داده است. انویدیا در این بازه‌ی زمانی در این بخش با کاهش ۳٫۱۵ درصدی به ۱۸ درصد سقوط کرد و AMD نیز با ۱٫۱ درصد افزایش به ۲۰ درصد رسید.

بازار پردازنده‌های مرکزی نیز وضعیت خیلی خوبی را تجربه نکرده است. محموله‌های پردازنده‌ها نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل ۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷٫۷ درصد کاهش یافته؛ بااین‌حال، میزان ارسال محموله‌های تبلت ثابت باقی مانده است.

آمار فروش گرافیک سه ماهه ۲۰۲۲

جان پدی، رئیس JPR گفت فروشندگان گرافیک به‌طور کلی در این سه‌ماهه نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته با کاهش فروش مواجه شدند. رویدادهای جهانی مانند ادامه‌ی جنگ در اوکراین، دستکاری روسیه در عرضه‌ی گاز به اروپای غربی و نگرانی‌ها درمورد این اتفاقات روی اقتصاد اروپا تأثیر داشته است و به‌عنوان مثال بریتانیا در رکود اقتصادی با تورم بالا قرار دارد. پیش‌بینی‌های گذشته هرگز به این چالش اشاره نداشتند و درنتیجه با انتشار داده‌های جدید به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند.

آخرین نتایج مالی انویدیا نشان می‌دهد که درآمد واحد بازی‌های آن نسبت به سال گذشته بیش از یک میلیاد دلار کاهش یافته است و بنابراین یافته‌های گزارش اخیر چندان شگفت‌انگیز به‌نظر نمی‌رسد. این شرکت به‌طور دیوانه‌وار در تلاش بوده تا با کاهش قیمت کارت‌ها، مازاد موجودی RTX 3000 خود را قبل از ورود نسل جدید گرافیک‌های خود به‌فروش برساند. البته طبق گزارش‌ها، استراتژی این برند آن‌طور که انتظار می‌رود پیش نرفت و به‌نظر می‌رسد راهکار تیم سبز، ادامه‌ی کاهش بیشتر قیمت‌ها برای ماه سپتامبر خواهد بود.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
1112