اپل نسبت به سایر شرکت‌ها، اطلاعات کم‌تری از کاربران جمع‌آوری می‌کند

{title limit=50}

اپل به‌عنوان شرکتی که تلاش‌های زیادی برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود انجام می‌دهد شناخته شده است. این برند درواقع حریم خصوصی را به‌عنوان حق اساسی انسان‌ها توصیف می‌کند. برخلاف اکثر شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری، اپل ادعا می‌کند ازطریق تبلیغات هدایت نمی‌شود و این یعنی برای فروش محصولات خود نیازی به جمع‌آوری داده‌های کاربران ندارد. اکنون مطالعه‌ی جدیدی دراین مورد انجام شده است که نشان می‌دهد غول فناوری مستقر در کوپرتینو، نسبت به سایر شرکت‌ها، داده‌های بسیار کمتری از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند.

تجزیه‌وتحلیل‌های StockApps نشان می‌دهد، از میان پنج شرکت بزرگ فناوری جهان که شامل گوگل، توییتر، اپل، آمازون و فیسبوک می‌شود، گوگل بیشترین اطلاعات را از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش 9to5Mac، درحالی‌که غول جستجوی اینترنت برای هر کاربر خود ۳۹ نوع داده جمع‌آوری می‌کند، این رقم برای اپل به ۱۲ مورد کاهش می‌یابد. آن‌چه در این مطالعه جالب به‌نظر می‌رسد، این است که فیسبوک فقط دو نوع داده‌ی بیشتری نسبت به اپل جمع‌آوری می‌کند. توضیح StockApps درمورد این نتیجه‌گیری در ادامه آورده شده است:

توییتر و فیسبوک هردو، اطلاعات بیشتری نسبت به آن‌چه واقعاً نیاز دارند، جمع‌آوری می‌کنند. بااین‌حال، فیسبوک بیشتر، داده‌هایی را ذخیره‌ می‌کند که کاربران این پلتفرم خودشان آن‌ها را ارائه داده‌اند.

مطالعه‌ی StockApps نشان می‌دهد اپل فقط اطلاعات را ذخیره می‌کند که برای نگه‌داری حساب‌های کاربری افراد، ضروری هستند، زیرا وب‌سایت آن مثل گوگل، توییتر یا فیسبوک به درآمد تبلیغاتی وابسته نیست. این شرکت در حفاظت از حریم‌خصوصی کاربران در جایگاهی بالاتر از آمازون قرار دارد.

مقایسه جمع آوری داده شرکت‌های بزرگ فناوری

StockApps می‌گوید:

همه‌ی شرکت‌های بزرگ فناوری، روی جمع‌آوری داده‌های خاصی تمرکز کرده‌اند و کمیت برای آن‌ها اهمیت زیادی ندارد. گوگل انواع مختلفی از اطلاعات را برای هریک از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند. این شرکت برای تبلیغات هدفمند، به‌جای تکا به ردیاب‌های سایر شرکت‌ها، به داده‌هایی که از کاربران خود به‌دست می‌آورد متکی است.

StockApps با نتیجه‌گیری از مطالعه‌ی تحقیقاتی خود، برنامه‌هایی مثل مرورگر DuckDuckGo را به‌جای گوگل‌ کروم توصیه می‌کند که می‌توانند به محافظت از داده‌های شما کمک کنند. به گفته‌ی این شرکت، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها این است که گوگل داده‌های مرتبط با موقعیت مکانی افراد را جمع‌آوری می‌کند؛ اطلاعاتی که به دلیل اهمیت زیاد در پیوند دادن حساب‌های کاربری آنلاین و آفلاین کاربران، موضوعی بسیار حساس در حفظ حریم‌خصوصی اطلاعات محسوب می‌شوند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
1384