سری Mate 50 هواوی احتمالاً به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO مجهز خواهد شد

{title limit=50}

براساس اعلام افشاگر معروف چینی DigitalChatStation، سری Mate 50 هواوی از صفحه‌نمایش منعطف ساخت BOE بهره خواهند برد و از فناوری LTPO نیز پشتیبانی خواهند کرد. علاوه‌براین نرخ نوسازی تطبیقی نمایشگر این گوشی‌ها بین یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. گفته می‌شود صفحه‌نمایش این پرچم‌داران از نظر مصرف انرژی تا ۱۵ درصد نسبت به نسل قبلی خود بهینه‌تر خواهند بود.

صفحه‌نمایش سری Mate 50 از فناوری LTPO پشیبانی خواهد کرد و علاوه‌براین ۱۱۶ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 را نیز پوشش خواهد داد و بدین‌ترتیب انتظار می‌رود رنگ‌ها و سایر محتوا در این گوشی‌ها بسیار واضح‌تر و زنده‌تر از قبل نمایش داده شوند. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی‌ها می‌توان به کاهش نور آبی مضر تا ۶ درصد اشاره کرد که به حفاظت از چشم کاربر به‌خصوص در استفاده‌های طولانی‌مدت، کمک خواهد کرد.

صفحه‌نمایش LTPO چیست؟

LTPO مخفف کلمات اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین است. به‌عبارت دیگر، استفاده از این فناوری در پنل‌های OLED باعث می‌شود تا بدون هیچ اقدام اضافه‌ای، نرخ نوسازی آن را با توجه به محتوای درحال نمایش، تغییر کند. این تکنولوژی با تغییر بهینه‌ی نرخ نوسازی صفحه‌نمایش، میزان مصرف باتری را به‌میزان درخورتوجهی بهبود می‌دهد.

نمایشگر LTPO سری Mate 50 هواوی؛ رقیبی برای فناوری پروموشن آیفون‌های اپل

همان‌طور که اشاره شد، این روز‌ها شایعات و گزارش‌های مختلفی درمورد سری هواوی Mate 50 منتشر می‌شود. جالب‌ترین نکته درمورد این پرچم‌داران، نبرد خاموش آن‌ها با سری آیفون ۱۴ اپل است. در این‌ رقابت، فناوری LTPO سری Mate 50 یک رقیب سرسخت دربرابر پروموشن آیفون‌های اپل خواهد بود.

در مقام مقایسه، پروموشن در آیفون‌های اپل به فناوری نمایشگر AMOLED اشاره دارد که صفحه‌نمایش آیفون را قادر می‌سازد تا نرخ نوسازی را حداکثر تا ۱۲۰ هرتز ارتقا دهد. این‌ درحالی است که نرخ نوسازی استاندارد نمایشگر فقط می‌تواند به ۶۰ هرتز برسد و درنتیجه استفاده از نرخ نوسازی بالاتر در نمایشگرهای پروموشن، افزایش سرعت اجرای فرامین لمسی و همچنین حرکت روان‌تر رابط کاربری را به‌ارمغان خواهد آورد.

به گزارش HuaweiCentral، همه‌ی مدل‌های Mate 50 از پنل‌های ساخت ‌BOE با پشتیبانی از LTPO استفاده خواهند کرد که طول‌ عمر دستگاه را تا ۱۰ درصد نسبت به مدل‌های قبلی افزایش می‌دهد. بااین‌حال، طی روز‌های آینده احتمالاً شاهد تأییدیه‌ی رسمی مشخصات فنی این گوشی‌ها خواهیم بود.

طبق شایعات و گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود سری Mate 50 هواوی در تاریخ هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور ۱۴۰۱) رونمایی شوند.







ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
92