مانیتور گیمینگ خمیده و ۵۵ اینچی Odyssey Ark سامسونگ با قیمت ۳۴۹۹ دلار از سپتامبر عرضه می‌شود

{title limit=50}

سامسونگ با نمایش مانیتور گیمینگ خمیده Odyssey Ark در CES 2022 توجهات بسیاری را به‌ خود جلب کرد. از ویژگی‌های شاخص این مانیتور می‌توان به پنل ۵۵ اینچی خمیده با نسبت ۳:۲ اشاره کرد که در میان دیگر مانیتورهای خمیده، ویژگی شاخصی به‌شمار می‌رود. در‌‌کنار این ویژگی، به‌واسطه‌ی بهره‌مندی از پایه‌ی بسیار بلند، امکان قراردادن مانیتور به‌صورت عمودی نیز وجود دارد.

مانیتور Odyssey Ark
صفحه‌نمایش۵۵ اینچ، دقت ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل، سطح مات
میزان خمیدگی1000R
فناوری پنلQuantum Matrix Mini LED به‌همراه local dimming
HDRپشتیبانی از +HDR10 و Quantum HDR 2000
سطح کنتراست۱٫۰۰۰٫۰۰۰:۱
نرخ‌نوسازی۱۵۶ هرتز با پشتیبانی از FreeSync Premium Pro
زمان پاسخ‌گویی۱ میلی‌ثانیه
پورت‌هاHDMI 2.1 (4EA) - HDMI-CEC - RJ45 (1EA)
صدا۶۰ وات - متشکل از ۴ اسپیکر و ۲ ووفر - پشتیبانی از Dolby Atmos
پایهامکان تغییر ارتفاع و زاویه

با وجود اعلام عمده‌ی مشخصات سخت‌افزاری مانیتور Odyssey Ark، همچنان غیبت ویژگی‌های مهمی چون «حداثر میزان روشنایی» و «دامنه طیف رنگی» به‌شدت حس می‌شود؛ فاکتورهایی که برای بسیاری از کاربران، گزینه‌ای مهم به‌حساب می‌آید.

مانیتور گیمینگ Odyssey Ark سامسونگ

مانیتور Odyssey Ark سامسونگ نیز همانند دیگر همتاهای گیمینگ خود، مشخصاتی به‌همراه دارد که معمولاً در صفحه‌ی مشخصات سخت‌افزاری به‌چشم نمی‌خورد؛ مانند فناوری Quantum Mini LED که در جدول بالا نیز از آن نام برده شد. به‌گفته‌ی سامسونگ، این فناوری با بررسی پیکسل‌به‌پیکسل محتوا ازطریق ۱,۰۵۶ منبع نوری قرارگرفته در پشت پنل، نوردهی بخش‌های مختلف تصویر را کنترل می‌کند. فرایند پردازش ازطریق پردازنده‌ی هوش مصنوعی اختصاصی با نام Neural Quantum Processor Ultra انجام می‌شود.

ویژگی غیرمعمول بعدی Cockpit Mode نام دارد که در ابتدای متن نیز به‌ آن اشاره شد. در این حالت، کاربر می‌تواند با تنظیم عمودی مانیتور فضای بیشتری را به‌صورت عمودی مشاهده کند. البته همچنان امکان تقسیم صفحه به سه مانیتور ۱۶:۹ وجود دارد و تولید‌کنندگان محتوا و تدوینگرهای ویدئو می‌توانند فضای بیشتری دراختیار داشته باشند.

پنلی ۵۵ اینچی با خمیدگی 1000R در حالت افقی حس و حال فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما به‌باور سامسونگ، حالت عمودی می‌تواند تجربه‌ی شما از نمایشگر را به‌کلی دگرگون کند! کره‌ای‌ها حتی با استفاده از نام «سینمای گیمینگ شخصی» و سیستم صوتی پیشرفته و پشتیبانی از Dolby Atmos تجربه‌ی استفاده عمودی از مانیتور را امری ویژه جلوه می‌دهند.

علاوه‌براین، سامسونگ حتی تجربه استفاده از OSD و تنظیمات مانیتور را نیز تغییر داده است. در Odyssey Ark دکمه‌های سنتی کنترل تنظیمات مانیتور جای خود را به صفحه‌ای دایره‌ای و بی‌سیم با نام Ark Dial داده‌اند. با این کنترلر راحت‌تر از همیشه می‌توانید گزینه‌های OSD مانیتور را تغییر دهید. این صفحه هم ازطریق USB-C و هم ازطریق پنل خورشیدی قابل‌شارژ خواهد بود.

کاربر با ARK Dial می‌تواند به تنظیماتی چون Multi View و Quick Settings و Game Bar دسترسی داشته باشد. کاربر با استفاده از حالت Multi View می‌تواند تصویر را حداکثر به ۴ قسمت تقسیم و با استفاده از Game Bar نیز نمایش نرخ‌فریم روی صفحه را فعال کند یا وضعیت HDR را تغییر دهد.

در انتها باید به ویژگی Samsung Gaming Hub اشاره کنیم که کاربر می‌تواند با استفاده از آن به‌طورمستقیم و بدون نیاز به کامپیوتر شخصی، به سرویس‌های استریم بازی مانند ایکس باکس، GeForce NOW شرکت انویدیا، گوگل استادیا، Utomik و Luna شرکت آمازون متصل شود. پیش‌فروش مانیتور گیمینگ Odyssey Ark از همین امروز با قیمت ۳,۴۹۹ دلار آغاز شده است و از ماه سپتامبر نیز دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
101