نتیجه یک نظرسنجی: ۲۵ درصد کاربران اندروید در فکر مهاجرت به آیفون هستند

{title limit=50}

اندروید که گوگل توسعه‌ی آن را برعهده دارد در آمریکای شمالی به‌خوبی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. در این میان سامسونگ ادعا می‌کند گوشی‌های تاشو جدید آن باعث می‌شود مردم به خرید محصولات شرکت‌های دیگر ترغیب نشوند. جی‌پی مورگان اواخر سال گذشته اعلام کرد که آیفون SE ارزان‌قیمت می‌تواند به جذب بیش از یک میلیارد کاربر گوشی‌های اندرویدی کمک کند، اما درحال‌حاضر وضعیت به‌چه صورت است؟ شرکت امنیتی Beyond Identity نظرسنجی جدیدی انجام داده که در آن از ۱۰۰۳ کاربر آمریکایی برای رسیدن به پاسخ این سؤال، نظرخواهی کرده است.

به گزارش فون‌آرنا، اگرچه اندروید همچنان با دراختیار داشتن ۶۹٫۷۴ درصد از سهم بازار، در جایگاه اول قرار دارد، اما iOS طی چهارسال گذشته به‌طور پیوسته سهم بازار خود را افزایش داده است. بازارهای مختلف، ترجیحات متفاوتی دارند و قیمت بالای آیفون در برخی مناطق مثل آفریقا، می‌تواند یکی از دلایلی باشد که باعث ترغیب کاربران به خرید گوشی‌های اندروید شده است. این گزارش نشان می‌دهد iOS درحال‌حاضر ۵۴ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی را در آمریکای شمالی و اقیانوسیه دراختیار دارد.

Beyond Identity نکته‌ی دیگری به این بحث اضافه کرده است و خاطرنشان می‌کند که امنیت، یکی از عوامل تصمیم‌گیری کاربران در نبرد سیستم‌عامل‌ها محسوب می‌شود. ظاهراً ۲۵ درصد از کاربران اندروید در ایالات متحده، به‌فکر مهاجرت به iOS هستند و دلیل تغییر احتمالی ۴۹ درصد از این افراد، این است که گوشی‌های هوشمند اپل، امن‌تر تلقی می‌شوند.


نظرسنجی مهاجرت از اندروید به آیفون


به‌طور کلی، تعداد گزارش‌ها درمورد حفره‌های امنیتی اندروید بیشتر است، اما محصولات اپل نیز از با چنین مسائلی مواجه می‌شوند. گزارش امروز نشان می‌دهد حتی با وجود این‌که بیش از ۴۰ درصد از کاربران هردو سیستم‌عامل اندروید و iOS، گزارش‌هایی مبنی بر حملات بدافزاری یا کلاه‌برداری منتشر کرده‌اند، اما تعداد کاربران اپل اعلام کرده‌اند که تاکنون با هیچ نقص امنیتی مواجه نشده‌اند، بیشتر بوده است. علاوه‌براین درصورت قرار گرفتن کاربران درمعرض خطر بدافزار یا کلاه‌برداری‌ها، احتمال بازیابی داده‌های iOS نسبت به اندروید حدود ۲۰ درصد بیشتر بوده است.

زمانی‌که از دارندگان گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت اپل و سامسونگ درمورد امنیت سؤال شد، تعداد کاربران آیفون ۱۳ پرومکس که اعلام کردند این دستگاه، امن‌ترین گوشی است که تاکنون از آن استفاده کرده‌اند، دوبرابر بیشتر از کاربران گوشی‌های اندروید بود. البته احساس امنیت برای کاربران معمولی iOS نسبت به کاربران اندروید تفاوت چندانی ندارد زیرا به‌ترتیب ۷۶ و ۷۴ درصد از این افراد اعلام کرده‌اند که دستگاه آن‌ها امنیت دارد.

همان‌طور که اشاره شد، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد نزدیک ۲۵ درصد از شرکت‌کنندگان، احتمالاً به خرید آیفون روی خواهند‌ آورد. جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل این شرکت یعنی iOS 16، همان‌چیزی است که تعداد زیادی از کاربران کنونی اندروید را به خرید آیفون ترغیب می‌کند، زیرا امکانات امنیتی مختلفی برای محافظت از افراد دربرابر نرم‌افزارهای جاسوسی ارائه می‌دهد.0

نظرسنجی Beyond Identity همچنین نشان می‌دهد کاربران اپل اهمیت بیشتری به امنیت می‌دهند و به‌عنوان مثال به‌جای کد چهار رقمی از کد ۶ رقمی برای بازکردن قفل دستگاه استفاده می‌کنند و علاوه‌براین به‌احتمال زیاد از قابلیت تشخیص جهره و نظارت بر ردیابی مکان بهره می‌برند.

در پایان باید اشاره کنیم حجم نمونه‌گیری برای این نظرسنجی بسیار کوچک است و اپل و سازندگان گوشی‌های اندرویدی، محصولات بسیار جذاب و باکیفیت تولید می‌کنند، اما نکته‌ی مهم این است که طبق گزارش فوق، iOS 16 یکی از مهم‌ترین دلایل جامعه‌ی اندروید برای مهاجرت احتمالی به iOS است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
108