یوتیوب احتمالاً «فروشگاهی آنلاین برای سرویس‌های استریم ویدیو» راه‌اندازی می‌کند

{title limit=50}

براساس ادعای وال‌استریت ژورنال، یوتیوب قصد دارد «فروشگاهی آنلاین برای سرویس‌های استریم ویدئو» راه‌اندازی کند. ظاهراً یوتیوب مذاکرات با شرکت‌های حوزه‌ی سرگرمی را از سر گرفته و این شرکت‌ها به‌دنبال حضور در پلتفرم جدید هستند.

افرادی آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود می‌گویند یوتیوب به‌صورت داخلی از پلتفرم جدید با عبارت «فروشگاه کانال» یاد می‌کند.

آن‌طور که برخی منابع می‌گویند، سرویس موردبحث قرار است به کاربران امکان دهد که اشتراک سرویس‌هایی مثل نتفلیکس و هولو را ازطریق یوتیوب خریداری کنند. یوتیوب هم‌اکنون با شرکت‌های حوزه‌ی سرگرمی بر سر نحوه‌ی تقسیم درآمد مذاکره می‌کند.

ظاهراً یوتیوب به مدت حداقل ۱۸ ماه است که روی پلتفرم جدید خود کار می‌کند و احتمالاً آن را در پاییز امسال دردسترس قرار می‌دهد.

آلفابت، شرکت مادر یوتیوب و گوگل، فعلاً به درخواست رسانه‌ی رویترز برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ نداده است.

تعداد بسیار زیادی از مردم علاقه‌ی کمی به شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌های کابلی دارند و برای تماشای فیلم و سریال سراغ سرویس‌های استریم مبتنی‌بر حق اشتراک می‌روند. راه‌اندازی سرویس جدید می‌تواند یوتیوب را به شرکت‌هایی مثل روکو و اپل ملحق کند تا بخشی از سهم بازار شلوغ سرویس‌های استریم را دراختیار بگیرد.

هفته‌ی گذشته نیویورک تایمز مدعی شد که والمارت مذاکراتی با برخی از شرکت‌ها برگزار کرده تا محتواهای سرگرم‌کننده‌ی قابل‌استریم را به سرویس اشتراکی خود اضافه کند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
135