هند به‌دنبال ممنوع‌کردن فروش گوشی‌های ارزان‌تر از ۱۵۰ دلار چینی در این کشور است

{title limit=50}

هند امروز طراحی برای محدودکردن تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته است که از فروش محصولات ارزان‌قیمت‌تر از ۱۲,۰۰۰ روپیه (معادل ۱۵۰ دلار) جلوگیری می‌کند. این اقدام با هدف رونق‌بخشیدن به صنعت داخلی این کشور انجام می‌شود؛ اما می‌تواند برای شرکت‌هایی مثل شیائومی و ریلمی مضر باشد.

به‌گزارش Neowin، اقدام هند برای ممنوع‌کردن فروش گوشی‌های ارزان‌تر از ۱۵۰ دلار، هم‌زمان با نگرانی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در این کشور انجام می‌شود. گفتنی است برندهای هندی سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند با‌‌توجه‌‌به قیمت بسیار ارزان برخی از محصولات چینی، درباره‌ی عملکرد خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

شیائومی و سایر شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر، بخش درخورتوجهی از بازار هند را به‌خود اختصاص داده‌اند؛ به‌طوری‌که یک‌سوم حجم فروش این کشور در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژوئن ۲۰۲۲، برای محصولات کمتر از ۱۵۰ دلار بوده که طبق اعلام CounterPoint، حدود ۸۰ درصد از این محموله‌ها دراختیار برندهای چینی است.

درحال‌حاضر، زمان‌بندی دقیقی برای اجرای قانون جدید هند درباره‌ی ممنوعیت فروش گوشی‌های چینی ارزان‌تر از ۱۵۰ دلار ارائه نشده است. دولت این کشور به‌طورخصوصی از مدیران چینی درخواست کرده است تا این قانون را اجرا کنند تا بدین‌طریق بتواند از کسب‌وکارهای محلی حمایت کند. این موضوع نشان می‌دهد هندی‌ها به خروج کامل چینی‌ها از بازار خود تمایلی ندارند و تلاش می‌کنند شرکت‌های محلی را راضی نگه‌دارند.

دولت هند در گذشته تجهیزات هواوی و ZTE را در این کشور ممنوع کرده است. با اینکه هیچ سیاست رسمی در این زمینه ارائه نشده، به اپراتورهای بی‌سیم هند توصیه شده است که از تجهیزات شرکت‌های دیگر استفاده کنند. این کشور به‌منظور حذف بیشتر ارائه‌دهندگان چینی، بسیاری از برنامه‌های آن‌ها را نیز در این کشور ممنوع کرده است.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
4005