اپل مشکل بلندگوهای نمایشگر Studio Display را تأیید و راهکاری موقت برای رفع آن ارائه کرد

{title limit=50}

اپل یادداشتی برای ارائه‌دهندگان خدمات مجاز خود منتشر کرده و در آن گفته است که شاید مشتریان Studio Display با مشکلاتی در بخش بلندگوی این محصول ۱,۵۹۹ دلاری مواجه شوند. این شرکت می‌گوید خریدارانی که چنین مشکلاتی را تجربه کرده‌آند، باید این نمایشگر و لوازم‌جانبی یا دستگاه‌های متصل به آن را از برق بکشند و پس از ۱۰ ثانیه دوباره آن را به برق وصل کنند.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو به‌صراحت اشاره می‌کند که مشکلات بلندگوهای نمایشگر گرا‌ن‌قیمت این شرکت سخت‌افزاری نیست و این یعنی به‌روزرسانی‌های آینده می‌تواند آن‌ها را برطرف کند. اپل به کیفیت صدا و میکروفن و دوربین تعبیه‌شده در نمایشگر Studio Display خود افتخار می‌کند و می‌گوید سیستم بلندگوی مانیتور آن، باکیفیت‌ترین سیستم اسپیکر تولیدشده برای مک است. همچنین، اپل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بحث‌برانگیز آن را با پشتیبانی از فناوری Center Stage به‌شدت تبلیغ کرده است.

مک‌رومرز می‌نویسد خریداران Studio Display در چند ماه گذشته مشکلات مربوط به میکروفون و اسپیکرهای این نمایشگر را مطرح کرده‌اند؛ اما تعداد این گزارش‌ها در هفته‌های اخیر بیشتر شده است. در این هفته، مایکل تسای برخی از این گزارش‌ها را جمع‌آوری کرده است که در‌ادامه، آن‌ها را مرور می‌کنیم:

صدا در Studio Display من به‌طورمتناوب از کار می‌افتاد. تنها راهی که می‌توانم این مشکل را رفع کنم، بیرون‌کشیدن نمایشگر از برق است که باعث ریست‌شدن آن می‌شود و ایراد اشاره‌شده را موقتاً برطرف می‌کند. چنین مشکلی برای مانیتوری ۱,۶۰۰ دلاری پذیرفتنی نیست و اپل باید از بخش کنترل‌ کیفی ضعیف خود شرم‌سار باشد.

براساس تعداد گزارش‌های مشتریان، به‌نظر می‌رسد مشکلات مربوط به صدا در Sutdio Display اپل نسبتاً گسترده است. صدها مشتری برای اطلاع از راهکارهای دائمی رفع این ایرادها در انجمن‌های پشتیبانی این شرکت و وب‌سایت‌های دیگر بحث‌های زیادی ایجاد کرداند. یکی دیگر از دارندگان این نمایشگر می‌گوید:

برای رفع مشکل فقط می‌توانم مانیتور خود را ری‌استارت کنم. به دنیای شگفت‌انگیز نمایشگرهای مجهز به تراشه و سیستم‌عامل خوش‌ آمدید. Studio Display اپل امروز صبح صدا را خیلی مخدوش پخش می‌کند که باعث شد مشکلاتی برای پادکست من ایجاد شود. برای برطرف‌کردن این معضل، از روش قدیمی راه‌اندازی مجدد استفاده کردم.

کاربر دیگری اظهار کرد: «بلندگوهای نمایشگر Studio Display من کار نمی‌کنند. روزها گذشت و مشکل همچنان پابرجا است.» یکی دیگر از خریداران Studio Display گفت: «آیا نمایشگر Studio Display شما نیز مشکل وب‌کم و صوت دارد؟ من اخیراً متوجه شده‌ام که بنا به دلایلی، برنامه‌های یوتیوب و موسیقی روی این مانیتور به‌خوبی کار نمی‌کنند.» در گزارش دیگری آمده است: «مشکلات صوتی Studio Display من با راه‌اندازی مجدد آن رفع می‌شود؛ اما خیلی عجیب است که مجبور شوید هنگام کار مانیتورتان را دوباره راه‌اندازی کنید تا به‌طورعادی کار کند.»

یکی دیگر از دارندگان نمایشگر گران‌قیمت اپل در توییتر خود نوشت:

از روز گذشته، Studio Display من فقط برای چند ثانیه صدا را پخش می‌کند و پس‌از‌آن متوقف می‌شود. پخش صوت در مک‌بوک‌ پرو که به این نمایشگر متصل است، به‌خوبی کار می‌کند و دقیقاً نمی‌دانم این مشکل نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری. من نسخه‌ی آزمایشی Ventura را روی سیستم خود نصب کرده‌ام. آيا شما هم با مشکل مشابهی مواجه شده‌اید؟

کار دیگری می‌نویسد:

باید هربار برای رفع مشکل صدای Studio Dispaly آن را ری‌استارت کنم؛ درغیر‌این‌صورت، پخش صوت کاملاً قطع خواهد شد. راه‌اندازی مجدد مک نیز کمکی به برطرف‌کردن این مشکل نمی‌کند. من تقریباً هر چند روز یک‌ بار با این مشکل مواجه می‌شوم.

مشکلات Studio Dispaly اپل فقط به بلندگوهای این مانیتور ختم نمی‌شود و همان‌طور‌که اشاره کردیم، برخی کاربران با مشکلاتی در وب‌کم و میکروفون آن مواجه شده‌اند. یکی از کاربران درباره‌ی مشکلش گفت:

ضبط صدا از میکروفون داخلی Studio Display اپل اساساً در هر برنامه‌ای با مشکل مواجه می‌شود. من از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل مک استفاده می‌کنم و سیستم‌عامل مانیتور خود را نیز به جدیدترین نسخه‌ی موجود‌ آپدیت کرده‌ام.

نمایشگر Studio Display اپل سیستم‌عامل iOS را اجرا می‌کند؛ بنابراین، می‌تواند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدیدی دریافت کند که مشکلاتی از‌این‌قبیل را برطرف خواهد کرد. پیش‌از‌این، اپل سعی کرد کیفیت ضعیف وب‌کم این مانیتور را با انتشار آپدیت‌های جدید رفع کند. به‌نظر می‌رسد این شرکت مسیر مشابهی را برای برطرف‌کردن مشکلات مربوط به میکروفون و بلندگوهای Studio Display در پیش‌ گرفته است.

اطلاعیه‌ی امروز غول فناوری مستقر در کوپرتینو اشاره‌ای به بازه‌ی زمانی مشخص برای ارائه‌ی راهکار دائمی رفع مشکلات کاربران این نمایشگر نمی‌کند؛ اما به دارندگان این محصول توصیه می‌کند تا از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل منتشر‌شده برای نمایشگر خود استفاده کنند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
32