اعلام آمادگی دیجینکست برای سرمایهگذاری روی استارتاپها
بهگزارش زومیت، دیجینکست، مرکز نوآوری و سرمایهگذاری گروه دیجیکالا، در سال ۱۳۹۶ تأسیس شده و تابهامروز روی ۴۴ استارتاپ در حوزههای مختلف سرمایهگذاری کرده است. مد و فشن، بازی، زیبایی، فناوریهای مالی، سرویسهای تجارت الکترونیک، آموزش، فضای ابری، مدیریت هوشمند ناوگان، لجستیک هوشمند، خانه هوشمند، ورزش و تکنولوژی بازاریابی ازجمله حوزههای استارتاپی هستند که دیجینکست در آنها سرمایهگذاری کرده است.
اکنون سقف سرمایهگذاری دیجینکست روی استارتاپها، بهصورت مستقل تا ۵ میلیارد تومان است و در مبالغ بیشتر نیز این مرکز بهصورت همسرمایهگذاری با سایر سرمایهگذاران مشارکت میکند. میزان سهام دریافتی دیجینکست در سرمایهگذاریها باتوجهبه اهمیت حفظ انگیزه کارآفرینان بعد از جذب سرمایه، کمتر از ۳۰ درصد اعلام شده است.
در سال ۱۴۰۱، حوزههای سرمایهگذاری دیجینکست گسترش خواهد یافت و باتوجهبه استراتژیهای این مجموعه حوزههای جدیدی مانند تجارت الکترونیک، سوشال کامرس، خدمات و راهکارهای ابری، هوش مصنوعی، کلانداده و تحلیل داده، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، لجستیک هوشمند، تکنولوژیهای بازاریابی، بلاکچین، اینترنت اشیاء، مد و فشن، رباتیک و فناوریهای مالی را شامل خواهد شد.
امکان همافزایی با گروه دیجیکالا این فرصت را برای استارتاپها فراهم میکند تا مراحل رشد و توسعه را در بستر مناسبی طی کنند. دیجینکست، مرکز نوآوری و سرمایهگذاری گروه دیجیکالا، با سرمایهگذاری هوشمند روی استارتاپها علاوهبر تأمین سرمایه نقدی، نقش مؤثری در گسترشپذیری سریع و رشد استارتاپها (scale up) ازطریق کسبوکارهای گروه ایفا میکند.
طبق اعلام دیجینکست، این گروه با شعار «آینده اینجا است» آماده سرمایهگذاری روی کارآفرینان توانمندی است که با تمرکز بر نوآوری و تکنولوژی برای رشد و توسعه استارتاپ خود در زنجیره ارزش تجارت الکترونیک بهدنبال جذب سرمایه هستند. کارآفرینان و علاقهمندان میتوانند ازطریق سایت دیجینکست برای ثبت درخواست جذب سرمایه اقدام کنند.