دقت حسگر اکسیژن گلکسی واچ 4 را با ابزارهای پزشکی می‌توان مقایسه کرد

{title limit=50}

مطالعه‌ی اخیر مرکز پزشکی سامسونگ و سامسونگ الکترونیک نشان می‌دهد که گلکسی واچ ۴ به‌طوربالقوه می‌تواند به ابزاری برای اندازه‌گیری دقیق اختلال OSA (آپنه انسدادی خواب) تبدیل شود. این مطالعه که در مجله‌ی پزشکی بنیاد ملی خواب موسوم به Sleep Health منتشر شده است، ۹۷ بزرگ‌سال مبتلا به اختلالات خواب را زیرنظر گرفت و به این نتیجه رسید که این ساعت می‌تواند به کاهش هزینه‌های هنگفت ابزارهای اندازه‌گیری سنتی کمک کند.

گلکسی واچ ۴ به ماژول پالس اکسیمتر بازتابی مجهز است که هنگام استفاده از ساعت هوشمند با پوست کاربر در تماس باقی می‌ماند. حسگر SpO2 نیز شامل هشت فتودیود است که نور منعکس‌شده را تشخیص می‌دهد و سیگنال‌های PPG را با فرکانس نمونه‌برداری ۲۵ هرتز دریافت می‌کند. جدا از مشخصات فنی، این مطالعه از محققان خواست تا اندازه‌گیری هم‌زمان ده‌ها بزرگ‌سال مبتلا به اختلالات خواب را با استفاده از گلکسی واچ ۴ و سیستم پزشکی سنتی انجام دهند و سپس آن‌ها را باهم مقایسه کنند.

داده های حسگر spO2 گلکسی واچ ۴

محققان دریافتند که داده‌های ساعت هوشمند سامسونگ و دستگاه پزشکی سنتی به‌طورهم‌زمان در یک راستا قرار دارند و ثابت می‌کند که این محصول واقعاً می‌تواند اندازه‌گیری دقیق اشباع اکسیژن را در طول خواب انجام دهد. این ویژگی به مشتریان گلکسی واچ ۴ کمک می‌کند تا قبض‌های پزشکی و هزینه‌های مربوط به اقدامات داخل بیمارستانی را کاهش دهند. آپنه انسدادی خواب که از آن به‌عنوان وقفه‌ی تنفسی خواب نیز یاد می‌شود، اختلالی شایع در خواب افراد است. تخمین زده می‌شود که تا ۳۸ درصد از بزرگ‌سالان مبتلا به OSA هستند. تا ۵۰ درصد از مردان و ۲۵ درصد از زنان در گروه جمعیت میان‌سال با OSA متوسط ​​تا شدید مواجه هستند.

به‌نظر می‌رسد ساعت‌های هوشمند سامسونگ با هر نسلی در حال تبدیل‌شدن به دستگاه‌های بهداشتی بهتری هستند. طبق گزارش‌ها، این شرکت اکنون در حال تولید ساعت هوشمند جدیدی است که از حسگر دمای بدن بهره می‌برد؛ اگرچه اضافه‌شدن این فناوری در سری گلکسی واچ ۵ که ماه آینده معرفی خواهد شد، چندان محتمل نیست.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
667