استفاده از سیستم‌عامل و مرورگر کروم در مدارس هلند محدود شد

{title limit=50}

نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی درباره‌ی محصولات گوگل واقعاً موضوع جدیدی نیست. این شرکت به‌طوردائم در چند کشور مختلف درباره‌ی جمع‌آوری داده‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی خود بررسی شده است. اکنون دولت هلند تصمیم گرفته است استفاده از مرورگر کروم و سیستم‌عامل کروم را به‌دلیل مسائل مربوط به حفاظت از حریم خصوصی داده‌ها، در مدارس این کشور محدود کند.

به‌گزارش Neowin، وزارت آموزش هلند محدویت‌هایی برای استفاده از گوگل کروم و سیستم‌عامل کروم در مدارس این کشور اعمال کرده است که حداقل تا آگوست ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت. این اقدام به‌دلایل متعددی ازجمله نگرانی درباره‌ی میزان جمع‌آوری داده‌های دانش‌آموزان و به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها با شرکای تبلیغاتی و شفاف‌نبودن محل واقعی ذخیره داده‌ها آغاز شده است.

مقام‌های پارلمان هلند نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن نگرانی‌های خود را توضیح داده و اقدامات مرتبط با حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها را توصیه کرده‌اند تا هنگام استفاده از مرورگر و سیستم‌عامل کروم، مدنظر قرار گرفته شوند. آنان همچنین خاطرنشان کردند درباره‌ی حفاظت از داده‌های خصوصی و نیاز به افزایش شفافیت درزمینه‌ی نحوه‌ی استفاده از داده‌های کاربران، جلساتی با شرکت‌های مختلف فناوری ازجمله گوگل و مایکروسافت و زوم برگزار کرده‌اند.

گوگل موافقت کرده است تا سال آینده نسخه‌های جدیدی را برای مرورگر و سیستم‌عامل کروم منتشر کند. غول جست‌وجوی اینترنت قول داده است با الزامات بخش آموزشی هلند نیز همراهی کند. ناظر هلندی پس از انتشار نسخه‌های جدید، ابتدا آن‌ها را بررسی و درصورت نبود مشکل، اجازه‌ی دسترسی عمومی را صادر خواهد کرد. مدارس هلند می‌توانند تا آگوست ۲۰۲۳ همچنان از نسخه‌های کنونی مرورگر و سیستم‌عامل کروم استفاده کنند، مشروط‌بر اینکه اقدامات امنیتی و حفظ حریم خصوصی توصیه‌شده‌ی وزارت آموزش این کشور اجرا شوند.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
62