آگهی استخدام؛ بالاترین بازدید یکتا در آگهی‌های «دیوار»

{title limit=50}

به گزارش زومیت، مجموعه دیوار در گزارش سال ۱۴۰۰ خود، آمارهای مختلفی درباره تعداد کاربران، تعداد و رشد آگهی‌های منتشرشده، میزان بازدید و... منتشر کرده است. براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۰، اپلیکیشن دیوار در مجموع بیش از ۲۳ میلیون نصب فعال داشته و نزدیک به ۲۲ میلیون کاربر یکتا بیش از ۱۳۹ میلیون آگهی در دیوار منتشر کرده‌اند.

۵۳ میلیون گوشی اپلیکیشن دیوار را رؤیت کرده‌اند

در سال ۱۴۰۰، ۵۳٫۱ میلیون گوشی موبایل اپلیکیشن دیوار را باز کرده‌اند. این عدد در مقایسه با سال ۱۳۹۹ رشد ۲۰ درصدی داشته است. با توجه به این که طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران ۵٫۲۶ میلیون خانوار ایرانی در کشور زندگی می‌کنند، به ازای هر خانوار دو گوشی موبایل این اپلیکیشن را باز کرده‌اند.

آمار باز شدن اپلیکیشن دیوار

همچنین، در سال ۱۴۰۰ روزانه ۱۰٫۱ میلیون گوشی یکتا اپلیکیشن دیوار را باز کرده‌اند که تعداد آن‌ها نسبت به آمار روزانه سال ۱۴۰۰ (۷٫۲ میلیون گوشی) رشد ۳۵ درصدی داشته است. تعداد متوسط گوشی‌هایی که این اپلیکیشن را باز کرده‌اند ۲۲٫۲ میلیون عدد بوده که در مقایسه با آمار ماهانه سال ۱۳۹۹، ۳۰ درصد رشد داشته است.

در پایان سال ۱۴۰۰، ۲۳٫۶ میلیون تعداد نصب فعال برای اپلیکیشن دیوار از کافه‌بازار ثبت شده است. این آمار در سال ۱۳۹۹، ۲۱٫۸ میلیون بوده که نشان می‌دهد تعداد نصب فعال اپلیکیشن دیوار در سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته است. همچنین، تعداد نصب فعال اپلیکیشن دیوار در تیرماه ۱۴۰۱ به بیش از ۵۰ میلیون رسیده است.

آمار نصب اپلیکیشن دیوار

۲۱٫۸ میلیون کاربر در دیوار آگهی منتشر کرده‌اند

در سال گذشته، بیش از ۲۱٫۸ میلیون کاربر یکتا در اپلیکیشن دیوار آگهی منتشر کرده‌اند؛ این در حالی است که در سال ۱۳۹۹ تعداد کاربران آگهی‌گذار ۱۸٫۵ میلیون نفر بوده که رشد ۱۸ درصدی تعداد این کاربران را نشان می‌دهد. کاربری که بیش از ۴۲ هزار آگهی منتشر کرده رکورددار تعداد انتشار آگهی است؛ بیشترین آگهی‌های این کاربر در دسته املاک قرار دارد.

تعداد کاربران آگهی‌گذار دیوار

طبق آخرین آمار رسمی مرکز آمار ایران، جمعیت بالای ۱۸ سال کشور ۵۹٫۴ میلیون نفر است که براساس آن، از هر سه شهروند ایرانی بالای ۱۸ سال، یک نفر در دیوار آگهی منتشر کرده است. ۴۰ درصد از کل آگهی‌گذارها در اپلیکیشن دیوار، در دسته «خانه و آشپزخانه» و ۳۵ درصد از آن‌ها در دسته «وسایل نقلیه» آگهی منتشر کرده‌اند. طبق آمارهای منتشرشده در گزارش سالانه دیوار، تعداد کاربران آگهی‌گذار در دسته «خانه و آشپزخانه» در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۳۶ درصدی داشته، این رشد در دسته وسایل نقلیه ۲۴ درصد بوده است؛ اما بیشترین تغییر مربوط به دسته «تجهیزات و صنعتی» است که تعداد کاربران آگهی‌گذار آن ۴۱ درصد رشد داشته است.

در سال ۱۴۰۰، مجموعاً بیش از ۱۳۹٫۷ میلیون آگهی در اپلیکیشن دیوار منتشر شده که نسبت به سال ۱۳۹۹، نزدیک به ۱۰ میلیون (هشت درصد) رشد داشته است. بیشترین تعداد آگهی‌ها در تابستان ۱۴۰۰ منتشر شده و رکورد تعداد آگهی منتشرشده روزانه به روز یکم اسفند ۱۴۰۰ تعلق دارد که بیش از ۵۲۲ هزار آگهی در اپلیکیشن دیوار منتشر شده است. همچنین، در سال گذشته مجموعا ۸۶ درصد از آگهی‌گذارها به صورت رایگان آگهی خود را منتشر کرده‌اند که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹، ۱۶ درصد رشد کرده است.

میزان رشد آگهی‌های منتشرشده دیوار

روزانه بیشتر از ۶٫۷ میلیون آگهی درمعرض دید کاربران دیوار قرار گرفته است. کاربران شهر تهران با بیش از ۳۰٫۳ میلیون آگهی بیشترین تعداد آگهی را منتشر کرده‌اند. مشهد دومین شهر پرآگهی اپلیکیشن دیوار به حساب می‌آید؛ باوجوداین، تعداد آگهی‌های مربوط به شهر تهران دو برابر بیشتر از آگهی‌های متعلق به شهر مشهد است. شهر قاسم‌آباد خواف با دو هزار آگهی کمترین تعداد آگهی را در سال گذشته منتشر کرده است.

سایر آمارهای مربوط به آگهی‌های منتشرشده در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد متوسط تعداد آگهی‌های منتشرشده در سال برای هر ایرانی بالای ۱۸ سال، ۲٫۴ آگهی بوده است. در شاخص رشد تعداد آگهی‌های منتشرشده نیز دو شهر از استان زنجان، یعنی قیدار و خرمدره به‌ترتیب با ۹۰ درصد و ۸۸ درصد رشد، بیشترین میزان رشد را در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته‌اند.

در خصوص توزیع آگهی در دسته‌بندی‌های مختلف نیز دسته «خانه و آشپزخانه» با ۲۴ درصد پیشتاز است. ۱۶ درصد از آگهی‌های منتشرشده مربوط به دسته «املاک»، ۱۳ درصد متعلق به دسته‌های «سرگرمی و فراغت» و «وسایل نقلیه»، ۱۲ درصد مربوط به دسته «وسایل شخصی» و ۱۰ درصد نیز به دسته «کالای دیجیتال» تعلق دارد. در مجموع، نزدیک به ۷۷ میلیون آگهی در دسته‌های کالایی منتشر شده که ۴۶ درصد آن‌ها مربوط به کالاهای نو و ۵۴ درصد به کالاهای دست دوم مربوط می‌شود.

دسته‌بندی آگهی‌های دیوار

۴۶ میلیارد بازدید از دیوار در سال ۱۴۰۰

تعداد بازدیدهای یکتا از آگهی‌های منتشرشده در اپلیکیشن و وب‌سایت دیوار در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵٫۹ میلیارد بازدید بوده که ۹۳ درصد از بازدیدها ازطریق اپلیکیشن در سیستم عامل اندروید، ۲٫۵ درصد ازطریق اپلیکیشن در سیستم عامل آی‌اواس و ۴٫۵ درصد ازطریق وب‌سایت دیوار صورت گرفته است. درحالی‌که متوسط بازدید یکتای هر آگهی در سال ۱۳۹۹، ۲۹۶ مورد بوده، این عدد در سال گذشته به ۳۱۴ بازدید رسیده که نشان از رشد ۶ درصدی میزان بازدیدها دارد.

رشد میزان بازدیدهای یکتا از دیوار

آگهی مربوط به «تسهیلات آریزو ۶ توربو اکسلنت» با بیش از ۳۰۸ هزار بازدید بیشترین تعداد بازدید را دراختیار داشته و پس از آن، آگهی مربوط به استخدام پیک موتوری (با ۲۷۸ هزار بازدید) و آگهی فروش فرش (با ۲۳۲ هزار بازدید) بیشتر از سایر آگهی‌های دیده شده‌اند. در میان استان‌های مختلف کشور، استان خوزستان با میانگین ۳۸۷ هزار بازدید به ازای هر آگهی، بیشترین تعداد بازدید یکتا از آگهی‌های منتشرشده را داشته است.

شهر حمیدیا در استان یزد با رشد سه برابری، بیشترین رشد بازدید یکتا نسبت به سال ۱۳۹۹ را داشته است. علاوه بر این، قشم بیشترین تعداد بازدید یکتا به نسبت جمعیت بالای ۱۸ سال را داشته است. در قشم، به ازای هر نفر بیش از سه هزار بازدید یکتا ثبت شده است. از هفت شهری که بیشترین بازدید یکتا نسبت به جمعیتشان را داشته‌اند، ۶ شهر متعلق به استان‌های جنوبی کشور هستند که به‌ترتیب عبارت‌اند از قشم، بوشهر، زابل، کیش، دزفول و آبادان.استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان رکورد تعداد اگهی و بازدید یکتا هستند. مجموعاً ۵۰ درصد از کل بازدیدهای یکتا و ۴۶ درصد از کل آگهی‌های منتشرشده به این چهار استان تعلق دارد. آگهی‌های مربوط به دسته «استخدام و کاریابی» بیشترین تعداد بازدید یکتا را در سال ۱۴۰۰ داشته است؛ به‌طوری‌که تعداد بازدید یکتای هر آگهی در این دسته ۳٫۵ برابر بیشتر از متوسط بازدیدهای یکتای آگهی‌های دیوار بوده است. بیشترین تعداد بازدید آگهی در فصل زمستان و به‌طور خاص در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ثبت شده است.

یک کاربر از شهر تبریز با نشان کردن ۵۰ هزار آگهی، که ۸۵ درصد از آن‌ها مربوط به کالاهای دیجیتال است، رکورددار نشان کردن آگهی است. این کاربر از مجموع آگهی‌های نشان‌شده، اطلاعات تماس ۶۷۷ مورد را دریافت کرده است.

استخدام و کاریابی بیشترین دریافت اطلاعات تماس را داشته است

طبق گزارش سال ۱۴۰۰ دیوار، در سال گذشته بیش از ۱٫۳ میلیارد اطلاعات تماس مربوط به آگهی‌ها توسط کاربران دریافت شده است که بیشترین تعداد متوسط دریافت اطلاعات تماس هر آگهی در دسته «استخدام و کاریابی» با ۶۳ مرتبه قرار دارد و آگهی‌های مربوط به دسته «وسایل نقلیه» با ۲۰ مرتبه در جایگاه دوم ایستاده است. دسته «وسایل شخصی» با متوسط ۳ مرتبه، کمترین تعداد دریافت اطلاعات تماس را داشته است.

در سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۴٫۶ میلیون کاربر اطلاعات تماس آگهی‌ها را دریافت کرده‌اند که تعداد آن نسبت به سال ۱۳۹۹ (۲۸ میلیون کاربر) رشد ۲۳ درصدی را تجربه کرده است.

رشد میزان دریافت اطلاعات تماس در دیوار

دسته «املاک» در اپلیکیشن و وب‌سایت دیوار بیشترین تعداد دریافت اطلاعات را در سال گذشته داشته است و یک آگهی در بخش اجاره سوئیت و آپارتمان با بیش از ۲۴ هزار بار دریافت اطلاعات، در این زمینه رکورددار است.علاوه بر این، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۹۵ میلیون مکالمه متنی در پلتفرم دیوار صورت گرفته است. این تعداد در سال ۱۳۹۹، بیش از ۶۴۱ میلیون مکالمه بوده که نشان از رشد هشت درصدی تعداد مکالمات متنی دارد. کاربران دیوار، در این مکالمات مجموعا بیش از۴٫۴ میلیارد پیام تبادل کرده‌اند.

پراید؛ پرجست‌وجوترین واژه در دیوار

درحالی‌که ماشین پراید بیش از ۲٫۵ میلیون دفعه در دیوار آگهی شده است، کلمه پراید بیش از ۹٫۵ برابر بیشتر از تعداد آگهی‌ها توسط کاربران جست‌وجو شده و بدین‌ترتیب، کلمه پراید به پرجست‌وجوترین کلمه در اپلیکیشن و وب‌سایت دیوار تبدیل شده است. مبل با ۱۷٫۴ میلیون جست‌وجو دومین واژه‌ای است که بیشترین میزان جست‌وجو را داشته است. کبوتر با ۱۵٫۷ میلیون، سگ با ۱۴٫۳ میلیون و موتور با ۱۱ میلیون، سایر کلمات پرجست‌وجوی کاربران در وب‌سایت و اپلیکیشن دیوار بوده است. در مجموع، در میان دسته‌های اصلی، «وسایل نقلیه» بیشترین سهم را از واژه‌های پرجست‌وجو داشته است.

کلمات پر جستجوی دیوار

ثبت ۲٫۵ میلیون گزارش توسط کاربران

کاربران دیوار بیش از ۲٫۵ میلیون آگهی را گزارش‌ کرده‌اند که ۲۰ درصد از این گزارش‌ها مربوط به دسته «وسایل نقلیه» و ۱۷ درصد متعلق به دسته «املاک» بوده است. دلیل اکثر این گزارش‌ها «تکراری بودن آگهی»، «بیشتر بودن قیمت نسبت به ارزش واقعی کالاها یا خدمات»، «خلاف قانون بودن آگهی» و «وجود نداشتن کالاها یا خدمات» عنوان شده است.

تعداد کاربران مسدودشده توسط دیوار در سال گذشته بیش از ۳۰۲ هزار کاربر بوده که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، پنج برابر رشد داشته است. همچنین، بیش از ۷۶۹ هزار کاربر در مکالمه متنی به‌طور موقت یا دائمی تعلیق یا مسدود شده‌اند که این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از دو برابر بیشتر شده است. مجموعه دیوار این افزایش تعلیق و مسدودسازی کاربران در مکالمات متنی یا دسترسی به اپلیکیشن را ناشی از تمرکز بیش از پیش دیوار بر جلوگیری از رفتارهای مخرب یا خلاف قانون می‌داند.



* نسخه کامل گزارش دیوار را از اینجا ببینید.






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
7