در گلکسی اس ۸، سوختگی پیکسل نداریم

{title limit=50}

اگر نگران بودید که دکمه ثابت مجازی Home در صفحه‌نمایش همیشه روشن گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس ممکن است منجر به عارضه Burn-In شود، نگران نباشید!

سوختگی پیکسل چیست و چرا رخ می‌دهد؟

در نمایشگرهای AMOLED تمام پیکسل‌ها در گذر زمان دچار افت کیفیت می‌شوند. هر دیود نوری هم‌زمان با تولید نور خراب می‌شود، دقت رنگش را از دست می‌دهد و هماهنگی آن با دیگر پیکسل‌ها کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت پیکسل‌ها همگی به یک اندازه فرسوده نمی‌شوند، به همین جهت است که در بلندمدت، برخی بیش از سایرین افت کیفیت داشته و به جایی می‌رسد که هنگام نمایش یک رنگ خاص، با سایر پیکسل‌ها متفاوت است.

پیکسل‌های ناحیه‌ی استاتوس بار (نوار وضعیت که معمولاً بالای نمایشگر گوشی و زیر تبلت است) و دکمه‌های نرم‌افزاری مثل خانه اولین پیکسل‌هایی هستند که فرسوده می‌شوند. رنگ سفید توسط هر سه ساب-پیکسل آبی، قرمز و سبز ساخته می‌شود و جالب است بدانید که ساب-پیکسل آبی زودتر از سبز فرسوده می‌شود و رنگ قرمز از همه بادوام‌تر است.

فقط AMOLED گرفتار این مشکل نیست، LCD و حتی E-Ink هم به همین وضعیت دچار می‌شود. تفاوت در این است که پس از چه قدر استفاده، نمایشگر دچار پدیده‌ی Burn-in یا سوختگی پیکسل می‌شود. AMOLED کنتراست و غلظت رنگ عالی دارد و زودتر از بقیه دچار مشکل می‌شود.

دکمه هوم مجازی گلکسی اس 8، باعث سوختگی پیکسل نمی شود

این پدیده در گوشی‌های AMOLED نسل‌های قدیمی سامسونگ دیده شده بود اما ظاهراً کاربران گلکسی اس 8 نباید نگران باشند. فناوری AMOLED در چند سال اخیر پیشرفت زیادی کرده و Burn-In دیگر مانند گذشته شایع نیست. سامسونگ همچنین محتوای صفحه نمایش همیشه روشن را نیز هر چند ثانیه یک‌بار جابجا می‌کند تا ردی از آن روی صفحه باقی نماند.

اما از آن‌جا که جای دکمه مجازی هوم روی صفحه ثابت است برخی کاربران نگران Burn-In بودن صفحه بودند که سامسونگ در اکانت توییتر خود خیال این کاربران را راحت کرده است. با وجود این‌که این دکمه ثابت به نظر می‌رسد اما در واقع چند پیکسل به چپ و راست جابجا می‌شود تا مشکلی برای صفحه‌نمایش ایجاد نکند. کاربران وب‌سایت GalaxyClub هلند با چسباندن نوار چسب روی صفحه این ادعا را بررسی کردند و به نظر می‌رسد گفته سامسونگ درست است.


به این ترتیب برخلاف توصیه بعضی وب‌سایت‌ها نیازی نیست نمایش دکمه هوم در صفحه‌نمایش همیشه روشن را غیرفعال کنید.



منبع: farnet, phonearena






ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
3