آینده تاکسی های هوشمند از نگاه مدیر عامل اوبر

{title limit=50}

دارا خسروشاهی، مدیر جدید اوبر وعده داده جا‌به‌جایی مسافر با تاکسی‌های پرنده در دهه آینده آغاز خواهد شد.
مدیر ایرانی‌تبار اوبر در اولین سفرش به اروپا در کنفرانسی در مونیخ پیش‌بینی کرده مسافران در شهر دالاس آمریکا تا ده سال آینده از مسیرهای هوایی به مقصد برسند.دالاس به همراه لس‌آنجلس و دوبی، سه شهری هستند که اوبر در سال ۲۰۲۰ تاکسی هوایی خود را به صورت نمایشی رونمایی خواهد کرد. طبق برنامه این شرکت،‌ تاکسی‌های پرنده در این سه شهر کار خود را از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌کنند. این تاکسی‌ها که اوبر ایر (Uber Air) نامیده شده‌اند، ابتدا با خلبان پرواز می‌کنند اما در نهایت به صورت خودران کار خواهند کرد.
شرکت هلیکوپترسازی بل، از جمله شرکت‌هایی است که برای ساخت این تاکسی‌ها با اوبر همکاری می‌کند. این کارخانه سه هفته پیش در نمایشگاه لوازم الکترونیکی، بخشی از تاکسی پرنده‌‌اش را نمایش داد. اوبر همزمان با ناسا برای طراحی نرم‌افزار مدیریت مسیرهای تاکسی‌های پرنده‌اش همکاری ‌می‌کند. این سیستم قرار است بدون دخالت انسان حرکت تاکسی‌ها را کنترل کند.
برخی تحلیلگران نسبت به برنامه تاکسی‌ هوایی اوبر خوشبین نیستند. به گفته آنها ایمنی مسافران، گرفتن مجوز از سازمان‌های قانونگذار و هزینه بالای ساخت تاکسی‌ها از جمله مشکلات بزرگ این طرح است و معلوم نیست اوبر بتواند از پس این مشکلات برآید.




ارسال نظر

عکس خوانده نمی‌شود
172